• جمعه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403022115026
  • خبرنگار : 71145

راهپیمایی میلیونی در صعده یمن با شعار «تنش در برابر تنش... با غزه تا پیروزی»

راهپیمایی میلیونی در صعده یمن با شعار «تنش در برابر تنش... با غزه تا پیروزی»

امروز -جمعه- میلیون‌ها نفر در استان صعده در حمایت از مردم فلسطین با شعار «تنش در برابر تنش... با غزه تا پیروزی» راهپیمایی کردند.

به گزارش ایسنا، راهپیمایی بزرگ مرکزی علاوه بر ۲۲ راهپیمایی در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان صعده در میدان مولد النبی شهر صعده برگزار شد.

راهپیمایی‌ها در استان صعده در میدان‌های شهید فرمانده، آل سالم، شعاره، بنی صیاح، الحجله، برازح، عرو و بنی بحر، العین و القهره در الظاهر، مناطق مرزی و شهر جاوی و بوصان در مجز، الجرشه در غمر، قطابر، کتاف و ذویب، برگزار شدند. همچنین راهپیمایی‌هایی بعد از نماز جمعه در میادین الخمیس منبه، شدا، البه در ظاهر، عضله در الحشوه و آل ثابت برگزار می‌شود.

راهپیمایی‌کنندگان با برافراشتن پرچم یمن و فلسطین و بنرهایی با شعار آزادی علیه سیاست استکباری آمریکا در منطقه و جهان، خواستار تحریم محصولات آمریکایی و اسرائیلی شدند.

تظاهرکنندگان حمایت خود را از هرگونه اعمال قدرت نیروهای مسلح در مقابله با استکبار سه‌گانه شرور جهانی آمریکا، انگلیس و دشمن صهیونیستی تا پایان تجاوزات و محاصره غزه اعلام کردند.

شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی از جمله «از صعده هزار درود... به غزه سرافراز»، «از صعده، هزار درود... بر فلسطین سرافراز» و «خط قرمز نداریم» در بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با مصر در مقابله با تهدید صهیونیست‌ها علیه امنیت ملی مصر بر حمایت خود از حق مصر برای پاسخ قاطعانه به هرگونه تجاوز به این کشور از جمله حمله به گذرگاه رفح تاکید کردند.

راهپیمایی کنندگان با هشدار نسبت به سوق دادن به فریبی که دولت آمریکا برای فرار از مسؤولیت خود در قبال تمامی جنایات مرتکب شده علیه مردم فلسطین انجام می‌دهد، تاکید کرد: آمریکا حامی اصلی دشمن صهیونیستی است و بدون حمایت آمریکا، این رژیم جرأت نمی‌کرد دست به ارتکاب جنایات بزند.

در این بیانیه راهپیمایی با درود بر پایداری مردم فلسطین و ایستادگی رزمندگان آن در برابر دشمن صهیونیستی، از ملت‌های عرب و اسلام خواسته شد تا به سوی آموزش ایمانی آگاهانه و مسؤولیت‌پذیری برای حفاظت از جوامع و مردم در برابر سلطه صهیونیست‌ها حرکت کنند.

آنها از رژیم‌های عربی خواستند تا اقدامات جدی و مواضع عملی موثر برای حمایت از مردم فلسطین اتخاذ کنند.

یمنی‌ها با قدردانی از جنبش دانشجویی در ده‌ها دانشگاه آمریکایی و اروپایی و کشورهای مختلف جهان در حمایت از فلسطین، ضمن ابراز همبستگی با آنها، خواستار پایان دادن به اقدامات سرکوبگرانه نسبت به آنها شدند.

یمنی‌ها همچنین از موضع ترکیه که اعلام کرده بود اقلام بزرگی از کالاهای رژیم صهیونیستی را تحریم کرده و مقادیر زیاد کالا به رژیم صهیونیستی را متوقف کرده، تمجید کردند.

آنها مجدداً خواستار اتخاذ یک کمپین سازمان یافته و هماهنگ برای تحریم کالاها، شرکت‌ها و بانک‌های صهیونیستی و آمریکایی شدند که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

راهپیمایی کنندگان با ادای احترام به عملیات دلاورانه مجاهدین مقاومت در فلسطین، لبنان و عراق و نیروهای مسلح یمن علیه رژیم دشمن بر تداوم بسیج و هوشیاری و در فعالیت‌ها و راهپیمایی‌ها تاکید کردند و افزودند که مردم فلسطین تنها نیستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha