• جمعه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403022115118
  • خبرنگار : 71129

واکنش بورل به تصمیم اروپایی‌ها برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

واکنش بورل به تصمیم اروپایی‌ها برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از رای گیری امروز (جمعه) سازمان ملل درباره طرح فلسطین برای عضویت کامل در این نهاد بین المللی گفت، اسپانیا به همراه ایرلند و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارند تا کشور فلسطین را در ۲۱ مه سال جاری میلادی به رسمیت بشناسند.

به گزارش ایسنا، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در مارس گفته بود که این کشور و ایرلند به همراه اسلوونی و مالت موافقت کرده‌اند تا گام اولیه را برای به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی در کنار اسرائیل بردارند و راه حل دو دولتی را برای صلحی با دوام در منطقه ضروری می‌دانند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، بورل در پاسخ به سوالی از سوی ایستگاه رادیویی محلی اسپانیا RNE که آیا ۲۱ مه زمانی است که اسپانیا، ایرلند و سایر کشورهای اتحادیه اروپا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند، پاسخ مثبت داد و به اسلوونی نیز اشاره کرد.

وی ادامه داد: « این یک عمل نمادین با ماهیت سیاسی است. این اقدام، اراده وجود آن دولت را به رسمیت می‌شناسد.»

پیش از این، خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا گفته بود که تصمیم در مورد به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی گرفته شده است، اگرچه تاریخ آن را ذکر نکرد.

امروز مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار است از درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل با واجد شرایط دانستن و ارسال درخواست مجدد به شورای امنیت سازمان ملل برای «تجدید نظر در این موضوع» حمایت کند.

رادیو تلویزیون ملی ایرلند RTE روز پنجشنبه گزارش کرد اسپانیا، ایرلند، اسلوونی و مالت منتظر رای گیری سازمان ملل هستند و بررسی به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی رادر ۲۱ مه بررسی می‌کنند.

همچنین منابعی به الجزیره گزارش دادند که دو کشور مالت و اسلوونی به ایرلند و اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین ملحق خواهند شد و اعلام کردند که این ۲ کشور ۲۱ ماه مه را به عنوان تاریخ این تصمیمی تعیین کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha