• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۰
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403023122998
  • خبرنگار : 71460

اعداد و رکوردهای چشمگیر گواردیولا و سیتی

اعداد و رکوردهای چشمگیر گواردیولا و سیتی

سیتی و پپ گواردیولا در حالی چهارمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر را به دست آوردند که مرور رکوردهای جالب آن‌ها خالی از لطف نیست.

به گزارش ایسنا، منچسترسیتی در سی و هشتمین هفته رقابت‌های لیگ برتر انگلیس در خانه، وستهم یونایتد را شکست داد. منچسترسیتی با کسب سه امتیاز این بازی، دوباره قهرمان لیگ برتر و برای چهارمین بار متوالی فاتح این رقابت‌ها شد.

رکورد چشمگیر

به گزارش دیلی میل، لیگ برتر انگلیس در سال ۱۹۹۱ تشکیل شد و از آن زمان تاکنون هیچ مربی یا تیمی موفق نشده بود چهار بار متوالی قهرمان شود. پپ گواردیولا و منچسترسیتی اولین‌ها را ثبت کردند و توانستند به این مهم برسند.

پپ برای دومین بار در دوران حرفه‌ای خود یک فصل را بدون باخت در بازی‌های‌ خانگی پشت سر گذاشت. این اتفاق برای اولین بار در فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ رخ داد که او توانست بارسلونا را بدون شکست در بازی‌های خانگی قهرمان کند. بارسلونا در آن فصل ۹۹ امتیاز کسب کرد و از رئال مادرید پیشی گرفت. درست مثل ۱۴ سال پیش، پپ دوباره بدون شکست در بازی‌های خانگی قهرمان شد.

فیل فودن ۲۳ ساله برای ششمین بار قهرمان لیگ برتر شد. او با این سن، قهرمانی‌های بیشتری نسبت به وین رونی یا جان تری دو اسطوره بزرگ یونایتد و چلسی دارد.

ادرسون، دروازه بان منچسترسیتی، رکورددار جدید قهرمانی در لیگ برتر بین بازیکنان آمریکای جنوبی است. ادرسون اکنون شش قهرمانی در لیگ برتر دارد که یک قهرمانی بیشتر از فرناندینیو و سرخیو آگوئرو است. این دو بازیکن هر کدام پنج بار قهرمان شدند.

رودری زننده گل سوم مقابل وستهم، پنجاهمین بازی متوالی  بدون باخت خود در لیگ برتر را انجام داد. تنها سول کمپل بیش از او در بازی‌های متوالی شکست نخورده است.

در مجموع، گواردیولا در حال حاضر شش قهرمانی در لیگ برتر را به دست آورده است. در کل فقط سر الکس فرگوسن با ۱۳ قهرمانی بیش از مربی اسپانیایی قهرمانی آورده است.

مربیان هم‌تراز با گواردیولا چه کسانی هستند؟

جورج رمزی با استون ویلا شش قهرمانی را به دست آورد. باب پیزلی هم در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ با لیورپول شش قهرمانی در لیگ به دست آورد.

گواردیولا به مدت  ۱۶ سال در بالاترین سطح مربیگری کرده است. در این مدت، تنها سه مربی توانستند پپ را از قهرمانی در لیگ محروم کنند؛ ژوزه مورینیو در سال ۲۰۱۲، آنتونیو کونته در سال ۲۰۱۷ و یورگن کلوپ در سال ۲۰۲۰. در همه سال‌های دیگر، گواردیولا همیشه قهرمان شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha