• دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403023123291
  • خبرنگار : 50535

رخت عزا بر تن مردم آذربایجان شرقی 

رخت عزا بر تن مردم آذربایجان شرقی 

ایسنا/آذربایجان شرقی مردم آذربایجان شرقی پس از گذراندان شبی پر از نگرانی و دلهره صبح را با خبر ناگوار از دست دادن پاره‌های تن این کشور و استان آغاز کردند.

امروز روزی است که در ذهن و قلب تمامی ایران هک خواهد شد، به خصوص مردم آذربایجان شرقی که از این سانحه‌ی ناگوار ضربه‌ی سنگینی را دیده و امام جمعه محبوب و استاندار جوان و پرکار خود را از دست دادند.

مردم شهرهای استان با تجمع خودجوش و برگزاری هیات‌های عزاداری به ویژه در مقابل بیت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در سوگ این شهدا عزاداری و  نوحه سرایی کردند.

غمگین و متاثر پس از شنیدن این خبر خود را به میان عزاداران تبریز می‌رسانیم، آسمان شهر نیز دلگیر است.

به سراغ یکی از شهروندانی که در مقابل بیت امام جمعه محبوب تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم ایستاده است، می‌روم، دیدگان گریانش خبر از حال درونش می‌دهد.

این مرد میانسال بغض خود را به زور می‌خورد تا مانع سخن گفتنش نشود و به خبرنگار ایسنا می‌گوید: از شدت ناراحتی نمی‌دانم چه بگویم، کلمات نمی‌توانند میزان غمی که در دل دارم را منتقل کنند، فقط می‌توانم به سید آقا بگویم، حاج آقا شهادت مبارک.

برایم جالب است که مردم این شهر امام جمعه‌ی خود را با القاب صمیمی خطاب قرار می‌دهند.

از خدواند برای تمام مردم ایران صبر می‌خواهم

یک روحانی حاضر در این جمع نیز به خبرنگار ایسنا می‌گوید: این واقعه دردناک را به مقام معظم رهبری، تمام ملت ایران اسلامی و مردم شریف آذربایجان شرقی تسلیت می‌گویم و از خداوند برای تمام مردم ایران صبر می‌طلبم.

او ادامه داد: این سانحه دردناک، داغ بزرگی است و آنچه که به ما تسکین می‌دهد حضور و همدردی مردم است، ما تجربه تاریخی داریم و در برهه‌های مختلف خون شهیدان باعث ماندگاری انقلاب شده و ادامه راه این انقلاب برگرفته از خون شهدا بوده است.

آذربایجان شرقی یتیم شد

صدای گریه و زاری از طرف مادران اندوهگین به گوش می‌رسد به سراغی مادر می‌روم که اشک مجال سخن گفتن به او نمی‌دهد و بین زجه‌هایش فقط می‌شنوم که می‌گوید تبریز پدرش را از دست داد.

وقتی با دختر جوان این مادر صحبت می‌کنم، می‌گوید: خیلی ناراحتم همین هفته‌ روز شنبه به مناسبت روز دختر نشست صمیمی استاندار با دختران شرکت کرده بودم.

او گریه‌اش شدت می‌گیرد و می‌گوید: گل رزی که استاندار ما به دختران داده است را هنوز نگه داشته‌ام و هنوز هم نصیحت‌های مهربان او که به دخترها می‌گفت قدر خودتان را بدانید نجوای گوش‌هایم است.

مردانی که نامشان جاودان شد

مادری که اشک‌هایش را با گوشه‌ی چادرش پاک می‌کند، ادامه می‌دهد: مردمی بودن و خدمتگزار بودن این عزیزان باعث می‌شود تا غم ما دوچندان شود این مردمی بودن همیشه در ذهن ما جاودان خواهد.

وی از خداوند برای خانواده‌ی این شهیدان مطهر صبر حضرت زینب را طلب می‌کند و می‌گوید: تمام مردم این سرزمین تا آخر عمر ما مدیون زحمت‌های این بزرگ‌مردان است و قول می‌دهیم که تا آخرین نفس پشت این نظام باشیم و اجازه‌ی خوشحال به دشمنان ندهیم.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور که برای افتتاح سد قیز قلعه سی به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، در هنگام  بازگشت از جلفا به تبریز بر اثر سقوط هلیکوپتر شهید شد.

علاوه بر رئیس جمهور، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ، آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این پرواز حضور داشتند که به همراه چند نفر دیگر ، از جمله محافظان و کادر پرواز، جان خود را از دست دادند.

سانحه حدود ساعت ۱۳:۳۰ روز گذشته در ارتفاعات ورزقان واقع در آذربایجان شرقی رخ داد ولی به دلیل صعب العبور بودن منطقه، مه آلود بود هوا ، سرما و بارندگی، عملیات جست و جو تا بامداد امروز به طول کشید و سرانجام امدادگران در حالی لاشه‌ هلیکوپتر را پیدا کردند که متاسفانه هیچ کدام از سرنشینان آن زنده نمانده بودند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۲ ۰۷:۴۸

خانواده آل هاشم یک خانواده تمام عیار بودن. من ۵۵ سالمه . بچه بودیم پدر بزرگوار ایشون در رادیو و تلویزیون ماه مبارک رمضان احکام میگفتن . چه روزه ها که با عشق شنیدن صدای این خانواده افطار نکردیم . چه سحری ها که با صدای دلنشین اینا صرف نکردیم ... آخ از این فلک

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۲ ۱۵:۳۸

آذربایجان در غم عزیزان خون گریت