• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403030201154
  • خبرنگار : 50038

خداحافظ ابراهیم خوب زمانه...

خداحافظ ابراهیم خوب زمانه...

ایسنا/همدان سال‌هاست که تاریخ این مرز و بوم گویا با ابراهیم‌های زمانه‌اش استوارتر شده است ؛ همچون شهید ابراهیم همت، شهید ابراهیم هادی و حالا شهید جمهور «سید ابراهیم رئیسی» ...

و من مطمئنم عزت و افتخار و آرامش و امنیت این کشور با مرز و بوم گسترده‌اش بر شانه‌های سترگ شماها و در افق بلند دید شما و در گام‌های استوار مردانه‌تان ابدی خواهد شد...

این حرف احساسی، اما  قشنگ است... «اینقدر گفتند آقای رئیسی رسانه ندارد و اطلاع‌رسانی از خدماتش ضعیف است که اکنون همه دنیا تبدیل شده به رسانه‌ ایشان... امروز همه جهان تشییع باشکوه خبر شهادت ابراهیم را مخابره می‌کنند، امروز کل دوربین‌های جهان روی نگاه‌ها و گام‌های لرزان مردم ایران، زوم شده که باری دیگر تشییع جنازه باشکوه سردار سلیمانی را تکرار کردند به پاس قدردانی از رئیس‌جمهور مردمی‌شان... و تأثیر کار خالصانه برای خدا یعنی همین...

انگار زور غم بیشتر است آقا سید، آقاسید! ببین چقدر تقوا پیشه کردی برای باورهای ما که با چشمان خود ببینیم در همین عالمِ «سیاست‌های کثیف» و در همین روزگارِ «پشت میزنشستن‌ها»، می‌شود چون علی‌اکبر(ع)، اربا اربا به سمت معبود رفت؛ بدرود «آقاسید» زور غم همیشه بیشتر است! امروز تمام ملت ایران عزادار هستند، حضور بیش از  ۴۰ هیئت بلندپایۀ خارجی در تهران، گواه حادثه‌ای بزرگ است که از فقدان «مردی ماندگار» خبر می‌دهد.

بیش از  ۴۰ هیئت بلندپایۀ خارجی در سطح رؤسای دولت‌ها، وزرای خارجه و رؤسای مجالس امروز به‌منظور ابراز همدردی و تسلیت با دولت و ملت ایران در مراسم بزرگداشتی که بعدازظهر امروز در محل اجلاس سران برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

 رئیس‌جمهور تاجیکستان، امیر قطر، نخست‌وزیر پاکستان، معاون رئیس‌جمهور هند، وزرای خارجۀ عربستان، کویت، امارات، عمان، مصر، سریلانکا، رئیس مصلحت خلق ترکمنستان، وزیر خارجۀ هیأت حاکمه سرپرستی موقت افغانستان از جمله حاضران در این مراسم هستند. رئیس مجلس دومای دولتی روسیه و نمایندۀ پوتین، از جمله حاضران در مراسم یادبود هستند.

براساس آخرین خبرها نخست‌وزیر و وزیر خارجه جمهوری آذربایجان هم برای شرکت در مراسم ترحیم به تهران سفر می‌کنند، مقام‌هایی از تونس، سوریه، یمن، قرقیزستان هم در این مراسم شرکت می‌کنند.

شهید جمهور کارهای بزرگی که به انجام رساندی و تا به امروز دیده نشده، شاید فردا دیده شود، همچون انتصاب زنان در شوراهای عالی تصمیم‌گیری، ایجاد بیمه اجتماعی زنان روستایی دارای سه فرزند، پوشش‌دهی ۹۰ درصدی بیمه درمان ناباروری، تصویب اعتبارات ویژه زنان در سفرهای استانی، تسهیلات ویژه زوجین دهه شصتی روستایی، مدیریت آیورا و برگزاری کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، ایجاد صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار، پوشش‌دهی بیمه زنان باردار تا پایان زمان شیردهی و فرزندان آن‌ها تا پایان ۵ سال، اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی به برنامه‌های حوزه زنان و خانواده، اختصاص پست همتراز معاون وزیر یا مدیر کل به مشاوران زن دستگاه‌های دولتی، اعطاء تسهیلات فرزندآوری، حمایت از اهدای زمین یا مسکن رایگان به خانواده‌های دارای چهارقلو و بیشتر.... و البته صدها اقدام راهبردی دیگر که طی این سه سال کشور را متحول کرد.

رئیس جمهور عزیزم! یادت به نیکی در تاریخ این مرز و بوم ثبت شد... ملت ایران رئیس جمهور مردمی، مخلص و پای کار خود را هرگز فراموش نمی‌کند، شهادتت مبارک خادم الرضا؛« آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی...»


 شعر علیرضا قزوه در سوگ شهید آیت‌الله رئیسی، شاید پایان مناسبی برای این دل نوشته باشد:
«در ما قیامت کن قیامت سید ابراهیم
ای صاحب جود و کرامت سید ابراهیم
ما را خبر از خویش بی خود کرده اما تو
اما تو راحت باش راحت سید ابراهیم
تو شاد از دیدار با ما مردم دلتنگ
ما خسته از دنیای غربت سید ابراهیم
از ابتدا هم تو شهید زنده‌ای بودی
سهم تو شد آخر شهادت سید ابراهیم
دیدار با تو بار دیگر آرزوی ماست
دیدار ما روز قیامت سید ابراهیم...

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha