• پنجشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403030201277
  • خبرنگار : 71290

اهتمام ویژه شهید امیرعبداللهیان به سیاست همسایگی

اهتمام ویژه شهید امیرعبداللهیان به سیاست همسایگی

سفیر سابق کشورمان در جمهوری آذربایجان با اشاره به اهتمام ویژه شهید امیرعبداللهیان به سیاست همسایگی اظهار داشت: ایشان سیاست خارجی متوازن و فعالی داشتند و در حوزه سیاست همسایگی و ارتباط با کشورهای مسلمان به ویژه حوزه قفقاز خیلی پیگیر بودند.

«سید عباس موسوی» سفیر سابق کشورمان در باکو در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سیاست خارجی متوازن و فعال شهید امیرعبداللهیان اظهار داشت: علی‌رغم این که احساس می‌شد تمرکز ایشان روی مسائل خاورمیانه و بحث فلسطین باشد، اما ما به آفریقا و آمریکای لاتین نیز توجه داشتیم. ولی نکته ویژه سیاست دولت ما که شهید امیرعبداللهیان  توجه و اهتمام ویژه‌ای به آن داشت داشت، سیاست هوشمندانه و راهبردی توجه به همسایگان است که مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم نیز به آن اهتمام و اعتقاد دارند.

وی تصریح کرد: شاهد بودم، جناب امیرعبداللهیان در سیاست همسایگی و ارتباط با کشورهای مسلمان و علی الخصوص حوزه قفقاز خیلی پیگیر شرایط بودند، هفتگی چند بار در تماس بودیم و بعد از تنش در روابط ایران و جمهوری آذربایجان سعی کرد با تماس و دیدارهایی که با همتای خود داشت، تنش را آرام کند تا تبدیل به بحران نشود.

موسوی خاطرنشان کرد: همچنین سیاست همسایگی و ارتباط با کشورهای مسلمان دغدغه دولت سیزدهم جناب رئیس جمهور و شهید عزیزمان آقای امیرعبداللهیان بوده که نمونه بارز آخرین سفرشان به منطقه مرزی بود، گرچه این حرکت نمادین بوده و هدف دو کشور این بود که اعلام کنند بعد از آن تنش، از این شرایط عبور می کنیم.

سفیر سابق کشورمان در جمهوری آذربایجان افزود: وزیر نیرو این پیشنهاد را در حاشیه اجلاس سران اکو در تاشکند در آبان 1402 مطرح و توافق شد تا کار سد تمام و مقدمات آماده شود و نهایتا تاریخ 30 اردیبهشت قطعی شد، دیدار طرفین خوب بود و روابط به ریل اصلی خود برگشت، اما بعد از مراسم و با توجه به سفر داخلی دیگری که داشتند آن حادثه اتفاق افتاد و کام همه ما را تلخ کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha