• پنجشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403030301463
  • خبرنگار : 50214

سخنران بزرگداشت سید الشهدای خدمت در یزد:

گفتمان آیت الله رئیسی گفتمان امامین انقلاب بود

گفتمان آیت الله رئیسی گفتمان امامین انقلاب بود

ایسنا/یزد استاد حوزه علمیه قم در یزد با برشمردن منش و سیره امام رضا(ع)، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» را نه تنها خادم الرضا بلکه پیروی واقعی آن حضرت خواند و گفت: گفتمان آیت الله رئیسی، گفتمان امامین انقلاب بود.

حجت الاسلام «محمد علی فرشاد یزدی» در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره سید الشهدای خدمت و شهیدان همسفرش که صبح امروز پنج شنبه سوم خرداد مصادف با سالروز حماسه الهی آزادسازی خرمشهر در محل مسجد روضه محمدیه(حظیره) برگزار شد، اظهار کرد:  ماه ذی القعده، ماه امام رضا(ع) است و رویدادهای این ماه به طور مستقیم یا غیرمستقیم به وجود مقدس ثامن الائمه(ع)، از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت امام رئوف حضرت رضا(ع) و نیز تا شهادت امام جواد(ع) در آخر این ماه و حتی مناسبت «دحو الارض» که دارای اعمال مختلف و مهمترین آن سفارش به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا است، مربوط می‌شود.

وی با بیان این که مراسم امروز نیز به مناسبت تجلیل از خادم امام رضا(ع) و سیدالشهدای خدمت و همراهانشان برگزار شده است، به منش و سیره حضرت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: آشنا شدن به روش و منش زندگی حضرت امام رضا(ع) یک تکلیف و وظیفه است و اگر آیت الله سید ابراهیم رئیسی به این جایگاه رسیده به دلیل حرکت او به روش و منش این امام معصوم(ع) است.

فرشاد یزدی با اشاره به تصدی پست ریاست جمهوری توسط آیت الله رئیسی با اصرار سیاسیون و علماء، گفت: او پس سه سال در همین ایام ولادت امام رضا(ع) به شهادت رسید و این مرگ زیبا به دلیل رضوی و فاطمی زیستن است.

وی یکی از ویژگی‌های امام رضا(ع)‌را بیان و کلامی لطیف و مهربانانه خواند و گفت: آیت الله رئیسی نیز هیچگاه گلایه و نسبت های ناروا به افراد نزد و لذا این چنین در درگاه الهی قیمت پیدا کرد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سید ابراهیم رئیسی را بت شکن قدرت طلبی، غرور و تکبر دانست و گفت: او یاد رجایی‌ها و یاد سلیمانی‌ها در ایران اسلامی را زنده کرد و امید را در جامعه زنده نگه داشت.

وی خدمتگزاری را ویژگی بارز علی ابن موسی الرضا(ع) ذکر کرد و گفت: رئیس جمهور شهید نیز برای خدمت به مردم هیچگاه سر از پار نمی‌شناخت، به طوری که مقام معظم رهبری نیز او را خستگی ناپذیر خواندند.

فرشاد یزدی با اشاره به در پیش بودن ایام حج، گفت: بسیاری سفر به سرزمین وحی را آرزومند هستند ولی توان مالی آن را ندارند و این درحالیست بالاترین عبادت، خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات آنها خوانده شده است.

وی گفت: برخی در این کشور تصور می کردند که چرخ سانتریفیوژها و چرخ اقتصاد کشور با لبخند زدن به کشورهای غربی است، ولی بعدها مشخص شد برای پیشرفت باید تلاش و زحمت کشید و دوید.

این کارشناس دینی به ویژگی تواضع حضرت امام رضا(ع) اشاره و عنوان کرد: شهید رئیسی نه تنها محب امام رضا(ع) بلکه پیروی این امام همام بود و بسیار از تواضع این خادم الرضا بودیم.

وی گفتمان آیت الله رئیسی را گفتمان امامین انقلاب دانست و گفت: چون خادم بی توقع و خدمتگزاری صدیق برای مردم و کشور بود، رهبر این انقلاب سه بار در نماز بر جنازه‌اش فرمود جز خیر از او ندیدیم.

وی شعار رئیسی را خطبه‌های نهج البلاغه عنوان کرد و گفت: آیت الله رئیسی غم و غصه مردم را داشت و لذا هر کسی می‌خواهد ارزشی و پیروی امام رضا(ع) باشد باید از این سیره و منش پیروی کند.

فرشاد یزدی در پایان با تسلیت دوباره این واقعه جانسوز، از تمام گروه‌ها و جریانات سیاسی خواست تا در این ۵۰ روز آینده دست به دست هم دهند و بدون تفرقه افکنی در جامعه، برای تداوم و حفظ عزت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی با اهتمام به ارزشهای دینی و انتخاب رئیس جمهوری مقتدر و متعهد و خدمتگزار، تلاش کنند.   

مردم دارالعباده یزد در این مراسم با آرمان متعالی رئیس جمهور شهید و خادم فداکار خویش و تمامی شهدای والامقام انقلاب اسلامی به ویژه شهدای گرانقدر حماسه آزادسازی خرمشهر تجدید میثاقی دوباره کردند.

اجرای سرود توسط دانش‌آموزان، حضور خادمیاران رضوی و مدیحه سرایی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

گفتمان آیت الله رئیسی گفتمان امامین انقلاب بود

گفتمان آیت الله رئیسی گفتمان امامین انقلاب بود

گفتمان آیت الله رئیسی گفتمان امامین انقلاب بود

گفتمان آیت الله رئیسی گفتمان امامین انقلاب بود

گفتمان آیت الله رئیسی گفتمان امامین انقلاب بود

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha