• پنجشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403030301487
  • خبرنگار : 71443

درخواست سیاستمداران اسپانیا از دولت برای اقدام جدی‌تر علیه رژیم صهیونیستی

درخواست سیاستمداران اسپانیا از دولت برای اقدام جدی‌تر علیه رژیم صهیونیستی

پس از آنکه اسپانیا اعلام کرد کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد، جمعی از سیاستمداران اسپانیایی خواهان اقدامات جدی‌تر دولت خود علیه رژیم صهیونیستی، از جمله خروج سفیر از تل‌آویو شدند.

به گزارش ایسنا، «اینیگو ارژون» سخنگوی حزب چپ «سومار» در اسپانیا با استقبال از تصمیم «پدرو سانچز» نخست وزیر این کشور برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین گفت: اما نمی‌توان آن را خیلی هم جشن گرفت زیرا در بحبوحه یک «نسل‌کشی» رخ می‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه «برای ما، این یک نقطه شروع است» از سانچز خواست تا از دادخواست آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری و به‌علاوه حکم بازداشت دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای سران اسرائیل به اتهام جنایات جنگی در غزه حمایت کند. او همچنین خواستار «گشایش دادرسی مشابه در داخل اسپانیا، تحریم کامل تجارت تسلیحات و قطع رابطه با دولت اسرائیل شد».

ارژون افزود: اگر عقب فراخواندن سفیر اسپانیا از آرژانتین به دلیل توهین منطقی بود، پس چگونه منطقی نیست که سفیرمان در تل‌آویو را به دلیل مرگ ۳۵۰۰۰ نفر که ۱۵۰۰۰ نفر از آن‌ها کودک بودند، خارج کنیم؟

این سیاستمدار اسپانیایی این اظهارات را با اشاره به اقدام این هفته کشورش برای فراخواندن دائمی سفیر خود در بوئنوس‌آیرس پس از آنکه «خاویر میلی»، رئیس جمهور آرژانتین همسر سانچز را «فاسد» خواند، مطرح کرد.

دیگر احزاب چپ اسپانیا نیز از اقدام دولت خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کردند اما گفتند که این حرکت «دیر» انجام شد.

یون بلارا از حزب پودموس خطاب به سانچز گفت: ما باید گام‌های ملموسی برداریم. اما شما جرأت ندارید، زیرا اسرائیل متحد ایالات متحده است.

وی بعداً خاطرنشان کرد که اقدام برای به رسمیت شناختن فلسطین نمادین بودن و دولت مشخص نکرده است که سرزمین فلسطین را کجا به رسمیت می‌شناسد یا برای محافظت از آن چه خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha