• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403030805395
  • خبرنگار : 71415

حمایت رئیس شورای اروپا از به رسمیت شناختن کشور فلسطین

حمایت رئیس شورای اروپا از به رسمیت شناختن کشور فلسطین

رئیس شورای اروپا از به رسمیت شناختن کشور فلسطین حمایت کرده و خواستار رویکرد هماهنگ اتحادیه اروپا و کشورهای ثالث به منظور حصول پیشرفت ملموس درباره این مساله شد.

به گزارش ایسنا، «شارل میشل» رئیس شورای اروپا بعد از آن این درخواست را در مصاحبه با «یورونیوز» مطرح کرد که اسپانیا، ایرلند و نروژ در فاصله بیش از هفت ماه از شروع جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه، حمایت خودشان را از به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین اعلام کرده‌اند.

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا امروز (سه‌شنبه) گفت دولتش اواخر روز طرحی را برای به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین تصویب خواهد کرد. نروژ و ایرلند هم قرار است امروز به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

شارل میشل در این مصاحبه در پاسخ به اینکه آیا دیگر کشورها باید از به رسمیت شناختن فلسطین حمایت کنند، گفت آنها باید از این کار «به عنوان اهرمی به منظور حصول پیشرفت» استفاده کنند.

رئیس شورای اروپا بیان داشت: «من حامی راه‌حل ۲ دولتی و به رسمیت شناختن کشور فلسطین هستم. اما چنین کشوری باید پایدار باشد. به همین دلیل فکر می‌کنم بهترین کار این است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای ثالث یک رویکرد هماهنگ را در پیش بگیرند تا اهرمی را به وجود آورند.»

میشل اظهار کرد که این کار را یک گام خوب در نظر می‌گیرد اما این که کشورهای دیگر برای بررسی «نیاز به زمان بیشتری دارند» را درک می‌کند.

کشور متبوع خود رئیس شورای اروپا یعنی بلژیک یکی از همین کشورها است. «حجه لحبیب» وزیر امور خارجه بلژیک روز دوشنبه در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «بلژیک برای به رسمیت شناختن حقوق و آزادی‌های فلسطینی‌ها تلاش می‌کند.»

به نوشته یورونیوز، رژیم صهیونیستی واکنشی خشمگینانه به تصمیم سه کشور اروپایی مذکور برای آنکه کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند، نشان داده است. «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شده که این اقدام به مثابه «پاداش دادن به حماس» است.

در هفته‌های اخیر موضع اعضای اتحادیه اروپا در قبال جنگ غزه دستخوش تغییر شده و آنها با مشاهده ادامه حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و وخیم‌تر شدن وضعیت در غزه به محکوم کردن اقدامات این رژیم روی آورده‌اند.

رژیم صهیونیستی در حمله هوایی یکشنبه به اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر رفح، واقع در جنوبی‌ترین نقطه غزه باعث شهادت دست‌کم ۴۵ فلسطینی شد. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این حمله را به شدت محکوم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha