• سه‌شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030805594
  • خبرنگار : 71592

حماس: با ادامه حملات رژیم اشغالگر، دنیا در برابر مسوولیت اخلاقی و قانونی قرار دارد

حماس: با ادامه حملات رژیم اشغالگر، دنیا در برابر مسوولیت اخلاقی و قانونی قرار دارد

جنبش حماس در واکنش به قتل‌عام جدید مردم مظلوم فلسطین در شهر رفح در جنوب غزه از جهانیان خواست مسوولیت اخلاقی و قانونی خود را برعهده گرفته و به سیاست‌های جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی پایان دهند.

به گزارش ایسنا، حماس امروز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد با حملات رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان در غرب شهر رفح و ارتکاب یک قتل‌عام جدید که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی شد و نیز پافشاری این رژیم برای سرپیچی از تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری که با حمله مستقیم و عامدانه به بیشترین تعداد غیرنظامیان، خود را نشان داد، سراسر جهان را در برابر یک مسوولیت اخلاقی و قانونی قرار می‌دهد و آن اینکه در برابر این سیاست جنایتکارانه، عطش برای کشتار و خونریزی و بی‌مبالاتی رژیم اشغالگر بایستد که به هم خ ارزش‌های انسانی، قطعنامه‌های بین‌المللی و نهادهای قضایی پشت کرده است.

دقایقی پیش وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از ارتکاب قتل عام دیگری در شهر رفح در جنوب نوار غزه به وسیله نظامیان اشغالگر صهیونیست خبر داد. که در نتیجه این جنایت تاکنون ۲۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

شایان یادآوری است که رژیم اشغالگر در حالی دست به این قتل‌عام زد که دیوان بین‌المللی دادگستری با صدور حکمی از رژیم صهیونیستی خواست فورا عملیات نظامی در شهر رفح را متوقف کند.

به نقل از خبرگزاری شهاب، حماس در ادامه بیانیه از جامعه جهانی، شورای امنیت و دیوان بین‌المللی دادگستری خواست یک تصمیم فوری و قاطع اتخاذ کرده و این نقض‌های آشکار قوانین بین‌المللی را متوقف کنند، از غیرنظامیان بی‌دفاع اعم از زنان، کودکان و سالمندان حفاظت کنند و رهبران مجرمِ جنگی صهیونیستی را بابت جنایت‌های وحشیانه مستمر خود مجازات کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha