• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403030906138
  • خبرنگار : 71575

خورشیدی: داوران ما مثل آب زلال‌ هستند/ فکر نمی‌کردم روز خداحافظی‌ام اشک بریزم

خورشیدی: داوران ما مثل آب زلال‌ هستند/ فکر نمی‌کردم روز خداحافظی‌ام اشک بریزم

داور بازنشسته فوتبال ایران می‌گوید فکر نمی‌کرده در بازی خداحافظی‌اش احساساتی شود و اشک بریزد.

اشکان خورشیدی، داور بازنشسته فوتبال ایران که دیروز (سه‌شنبه) در دیدار سپاهان و آلومینیوم اراک از داوری خداحافظی کرد، در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص این تصمیم گفت: بر اساس قانون فدراسیون فوتبال و کمیته داوران که مغایر با قانون فیفاست، ۴۵ سالگی من پر شده بود و من هم تصمیم گرفتم سوت زدن را کنار بگذارم. تصمیم سختی بود ولی آن را به فدراسیون اعلام کردم و هم کمیته داوران و هم دو باشگاه سپاهان و آلومینیوم اراک سنگ تمام گذاشتند.

وی ادامه داد: من از ۱۳۸۶ به عنوان داور چهارم در لیگ برتر حضور داشتم و اولین سوتم را در سال ۱۳۸۹ زدم. هیچ‌وقت فکر چنین روزی را نمی‌کردم که پس از ۲۷ سال داوری و ۱۴ سال سوت زدن در لیگ برتر، بخواهم آخرین قضاوتم را بکنم. همین باعث شد احساساتی شوم و اشک بریزم که البته فکرش را هم نمی‌کردم چنین اتفاقی رخ دهد. به هر حال تصمیم سختی بود و از این جا به بعد باید دید که مسیر زندگی ما را کجا سوق می‌دهد.

خورشیدی در پاسخ به این سوال که آیا خداحافظی‌اش ربطی به شایعات اخیر درباره داوران بوده، توضیح داد: خدا را شکر نه کسی به ما پیشنهاد چنین چیزهایی را داد و نه جرأتش را داشت که چنین پیشنهاداتی بدهد. با جرأت می‌گویم همه داوران ما پاک هستند و این فقط یکسری شایعه است که برخی برای جلو بردن کار خود از آن استفاده می‌کنند. داوران ما از آب زلال‌تر هستند و چنین چیزهایی به هیچ عنوان صحت ندارد.

این داور بازنشسته در پایان تصریح کرد: در ۱۴ سالی که من قضاوت کردم، همه تلاش کردند که در حد توان خود به داوری کمک کنند. این اواخر به خاطر نبود VAR، داوران کار سخت‌تری داشتند و از سال بعد و با وجود این تکنولوژی، داوران از زیر فشار خارج خواهند شد و اشتباهات کمتر می‌شود. امیدوارم از این به بعد کمک به داوران و جامعه داوری بیشتر شود و هوای این قشر مظلوم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha