• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403030906385
  • خبرنگار : 80001

بذرپاش:

مشکل مسکن مردم در حال رفع شدن است/ از صحبت بدخواهان دلسرد نمی‌شویم

مشکل مسکن مردم در حال رفع شدن است/ از صحبت بدخواهان دلسرد نمی‌شویم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله ساخت رسیده است، گفت: مشکلات مردم در بخش مسکن در حال رفع شدن است و حجم پروژه‌ها و افتتاح‌ها به حدی است که باید سجده شکر به جا بیاوریم. در این راه نیز از زبان بدخواهان دلسرد نمی‌شویم.

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح ۲۶هزار و ۸۰۴ واحد و آغاز عملیات اجرایی ۳۷ هزار و ۴۵۵ واحد مسکونی در سطح استان تهران اظهار کرد: تعداد واحدهای نهضت ملی مسکن که به مرحله اجرا رسیده از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی عبور کرده است. افتتاح‌ها نیز آغاز شده و در هفته‌های آینده تداوم خواهد  داشت.

وی افزود: واگذاری زمین و نوسازی بافت‌های فرسوده و سایر روش‌های ساخت با اهتمام ویژه وزارت راه وشهرسازی در حال انجام است. مشکلات مردم در بخش مسکن در حال رفع شدن است  و حجم پروژه‌ها و افتتاح‌ها به حدی است که باید سجده شکر به جا بیاوریم و تاکید می‌کنیم در این راه از زبان بدخواهان دلسرد نمی‌شویم.

بذرپاش با تاکید بر اینکه  کارهای در حال انجام در دولت سیزدهم با شهادت رئیس‌جمهور متوقف نمی‌شود گفت: اجرای کلان پروژه نهضت ملی مسکن با اهتمام ویژه‌ای در حال انجام است اگر چه برخی از دستگاه‌ها در کمک به اجرای این پروژه اهتمام وزارت خانه را ندارند، اما همه دستگاه‌ها به غافله تولید مسکن بپیوندند. 

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه آمار صدور پروانه در بافت فرسوده شهرها در سال گذشته شکسته شد، گفت: هم‌اکنون واحدهای نوسازی شده و در حال نوسازی از عدد ۲۸۱ هزار واحد عبور کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین تامین شده است؛ همچنین توافقات خوبی با نیروهای مسلح، بخش صنعت، دانشگاه‌ها،  وزارت ورزش و سایر وزارت‌خانه‌ها برای تامین مسکن کارکنان آنها انجام شده و برخی به نتیجه رسیده است.

بذرپاش درباره واگذاری زمین برای طرح جوانی جمعیت توضیح داد: در سال گذشته بیش از ۷۲ هزار قطعه زمین به واجدان شرایط واگذار شد و امسال نیز این واگذاری‌ها تداوم خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رئیس جمهور شهید دو مرتبه از سایت پرند بازدید کرد افزود: این نشان می‌دهد پیگیری‌های آن مقام در تکمیل پروژه‌ها تاثیر عمده‌ای داشت. همچنین در زمان حیات آن شهید مترو پرند نیز افتتاح و بهره‌برداری شد.

بذرپاش همچنین در حاشیه افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن استان تهران که در شهر جدید پرند برگزار شد با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی شده تا بهره‌برداری‌ها از واحدهای تکمیل شده هفتگی باشد، توضیح داد: در استان تهران برای تامین زمین ساخت مسکن مشکلاتی وجود داشت که این مشکل از طریق شهرک‌سازی در حال رفع شدن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۹ ۲۱:۲۶

آقای بذرپاش از سال ۱۴۰۰ مسکن ملی پرند تهران ثبت نام کردیم با اینکه واجد شرایط هستیم وضیعتمون روسیستم تایید اولیه در انتظار تایید مدیر همینجوری نزدیک ۳ سال شده مونده حتی تشکیل پرونده هم انجام ندادن هربار شرکت عمران پرند پیگیر شدیم گفتن اول باید تامین زمین بشه بعد ۳ سال گذشت هنوز تامین زمین نکردین ما مردم بلاتکلیف موندیم زیر بار گرونی مسکن مستاجری کمرمون شکسته پس کی میخوایین تامین زمین پرند رو انجام بدین و بسازین به مردم تحویل بدین رسانه مربوطه خواهشاا پیگیری کنید تکلیف ما مردم مستاجر معلوم کنن خواهش میکنم بداد مردم برسین

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۹ ۲۲:۰۷

پروژہ پولادپادیرفاز7پرنداردیبھشت1401شروع شدہ بعداز2سال توطبقہ پارکینگ گیرکردہ!!!تابہ ساخت واحدھا

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۰ ۰۱:۴۹

لطفاً برید سر بزنید .فکر میکنم طبقه ی هفتم این پروژه هم ساخته شده لطفاً آمار غلط ندید

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۰ ۰۰:۴۰

سلام آقایان مسئول لطفا یه فکری هم برای هزینه مشاعات مسکن ملی بکنید. نزارید مردمی که واقعا به این خونه ها نیاز دارم از سر نداشتن پول امتیازشون رو به دلال ها بفروشن.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۰ ۱۵:۳۷

برادر بذر پاش انقلابی بودن و مردمی بودن شما به اثبات رسیده است. شما هم سرباز ولایت اید. پیروز باشید.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۱ ۰۰:۱۸

جادها چی کامیون از ترس چاله تو جادها باید زیگزاگ بره بازم چرخ از زیر کامیون جدا میشه یه فکری بحال جادها بکنید

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۱ ۰۳:۰۱

یه خونه سال 96خریدم با کلی قرض و قول، همون سال هم فروختم بابدبختی، قرضهامو دادم، خونه 3دست چرخیده سند تک برگ صادر شده، هروقت دارم ثبت نام مسکن یا ودیعه مسکن میزنم، مدام رد درخواست میزنه بعنوان مالکیت ملک، چطور سیستمتون خرید خونه رو دیده اما فروش اونو ندیده

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۱ ۰۸:۴۸

بنده مسکن ملی نوشتم تاییدشدم ولی کوچکترین خبری دوساله نشده ۶۴سال دارم وهیچ امیدی ندارم

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۱ ۰۹:۰۳

یه سرهم به شهرستان های دور افتاده مثل نظرآباد کرج بزنید شهرداری میگه من هیچ تعهدی برای شهرسازی ندارم شهرک‌های بزرگ مسکونی مسکوت موندن جواز ساخت میدن ولی میگه هیچ امتیازی نمیدم حتی یه جاده خاکی خودتون لودر بولدوزر بیارید درست کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۱ ۰۹:۲۵

مسکن ایوانکی برای مایه واریزی یک سال پیش اعلام کرده ودیگه خبری نشده پیگیری کنید لطفا

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۱ ۱۴:۴۱

سلام ، میشه بفرمایید پایاسازه پاسارگاد رباط کریم کی افتتاح میشود ؟ میگن فقط انشعابات باقی مانده. لطفا کمی زودتر این واحد ها را تحویل بدین بسیار ممنون سپاسگذار خواهیم بود.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۱ ۱۵:۳۲

ان شاءالله، درود بر مسئولین که دغدعه رفع مشکلات مردم رو دارند

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۱ ۱۶:۳۸

موضوع مشکل تخصیص زمین در پرند چیه که هر بار مراجعه میکنیم میگن دولت باید زمین تخصیص بده؟

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۱ ۱۶:۴۱

سلام پروژه من پاکدشت هستش تکمین شده پروژه ها قرار بود بهمن ۴۰۲تحویل بدن چرا هی عقب میندازن گفتن برج دو تحویله دوباره عقب افتاد چرا پروژه هایه نزدیک تهران و جدی نمیگیرن

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۲ ۱۶:۰۱

خواهشن به رانندگان پایه یکم که از نبود مسکن در رنج هستند یه فکری بکنید