• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۶
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403030906393
  • خبرنگار : 71661

اوکراین می‌داند که وقت، تنگ است

اوکراین می‌داند که وقت، تنگ است

اوکراین کمبود نیرو و تسلیحات دارد و در مقابل، روسیه با جمعیتی معادل سه برابر جمعیت اوکراین، اقتصاد و صنایع خود را برای جنگ تنظیم کرده است. این، اوکراین را در موقعیت بدی قرار داده و این کشور شاید تنها چند ماه فرصت داشته باشد.

به گزارش ایسنا، روزنامه انگلیسی با اشاره به اینکه اوضاع اوکراین در جنگ رو به وخامت است، گزارش داد، این کشور مجبور شده هزاران تن از سربازان خود را برای مقابله با حملات تهاجمی روسیه، به جبهه شمال شرقی اعزام کند؛ اقدامی که دیگر مناطق را بی‌دفاع گذاشته است.

به گزارش تلگراف، جنگ در نقطه حساسی قرار دارد و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین می‌داند که فرصت زیادی ندارد؛ ازاین‌رو او از همتایان چینی و آمریکایی خود خواسته در نشست صلح اوکراین در سوئیس شرکت کنند تا درباره آنچه او آن را صلح واقعی می‌نامد، گفت‌وگو کنند.

پیش‌تر خبرگزاری رویترز گزارش داد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای مذاکره آماده است. به گزارش رویترز، پوتین می‌تواند همچنان به جنگ ادامه دهد، اما در صورت موافقت اوکراین با حاکمیت روسیه بر مناطقی که در جنگ و در ۲۰۱۴ تصرف کرده، مسکو می‌تواند وارد مذاکره شود.

به گزارش تلگراف، پوتین می‌داند که با دورزدن تحریم‌ها و روابطی که با چین، ایران و کره شمالی دارد، در این جنگ در موضع قدرتمندتری قرار گرفته است. روزنامه انگلیسی اظهار کرد اوکراین هنوز منتظر حمایت‌های تسلیحاتی غرب است، اما روسیه در حال ساخت سلاح‌هایی است که از نظر کیفیت با غرب برابری می‌کند و کمیت آن هم بیشتر از سلاح‌های غرب است.

در عین حال، تأخیر در تصویب بسته کمک ۶۰ میلیارددلاری آمریکا برای اوکراین باعث شد جلوگیری از پیشروی روسیه به سمت خارکیف سخت‌تر شود و ژنرال‌های ارتش روسیه با پی‌بردن به این مسئله، از فرصت استفاده کرده و در خارکیف عرصه را بر اوکراینی‌ها تنگ کردند.

اوکراین می‌داند که وقت، تنگ است
شهر خارکیف اوکراین

در این گزارش آمده است که گرچه اوکراین سعی دارد با تشدید قوانین سربازگیری تعداد اعضای نیروهای مسلح خود را افزایش دهد، اما تفاوت در تعداد نیروی انسانی اوکراین و روسیه مشهود است. جمعیت روسیه تقریباً سه‌ونیم برابر اوکراین است و کی‌یف با خطر کمبود شدید سرباز مواجه است.

به گزارش روزنامه انگلیسی، زلنسکی و مشاورانش نگران هستند که با تمرکز آمریکا و اروپا بر انتخابات‌های آتی در غرب، اوکراین به‌تدریج به حاشیه رانده شود. این نگرانی بی‌راه نیست، زیرا حضور بایدن در نشست آتی صلح اوکراین در سوئیس هنوز قطعی نشده و رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است به‌جای این نشست، در یک کمپین انتخاباتی برای جمع‌آوری بودجه در کالیفرنیا شرکت کند.

نشست صلح اوکراین قرار است ۱۵ و ۱۶ ژوئن (۲۶ و ۲۷ خرداد) سال جاری میلادی در سوئیس و پس از نشست گروه هفت در ایتالیا برگزار شود. چند تن از سران کشورهای گروه هفت قرار است در نشست صلح اوکراین نیز شرکت کنند، اما بایدن تا این لحظه تصمیم خود در این باره را اعلام نکرده است. بااین‌حال، هم‌زمانی این نشست با یک نشست انتخاباتی برای جمع‌آوری بودجه، این احتمال را مطرح کرده که شاید بایدن در این نشست حاضر نشود.

روزنامه انگلیسی نوشت: «با قوی‌تر شدن پوتین و کم‌رنگ‌شدن علاقه غرب (به حمایت از اوکراین)، کی‌یف ممکن است تنها چند ماه فرصت برای مقاومت داشته باشد. ما باید جنگ در اوکراین را به‌خاطر داشته باشیم. پیروزی روسیه اروپا را تغییر داده و تهدید بزرگی را ایجاد خواهد کرد که در ۸۰ سال گذشته ندیده‌ایم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۱ ۱۲:۳۰

زلنسکی دلقک جنگ طلب ونوکراستعمار فوری باید اخراج ومحاکمه بشه کسی که بخاطر منافع وخوشایند اربابانش جنگی بیهوده وخانمانسوزراباعث شد ومردم اکراین رانابود کرد ، بره به جهنم