• پنجشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403031007083
  • خبرنگار : 71621

چرخش موضع برلین؛ رهبر آلمان اجازه حمله به کی‌یف در داخل روسیه را می‌دهد

چرخش موضع برلین؛ رهبر آلمان اجازه حمله به کی‌یف در داخل روسیه را می‌دهد

سخنگوی صدر اعظم آلمان اعلام کرد که «اقدامات دفاعی» اوکراین تنها به خاک خودش محدود نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان علیرغم نگرانی‌های پیشین خود در رابطه با تشدید تنش‌ها با مسکو، هم‌اکنون از حملات اوکراین در عمق خاک روسیه حمایت می‌کند.

به نوشته پولتیکو، شولتس روز سه‌شنبه گفته بود که «اگر اوکراین مورد حمله قرار گیرد، می‌تواند بر اساس قوانین بین‌المللی از خود دفاع کند.»

سخنگوی صدراعظم آلمان فردای آن روز توضیح داد که آلمان معتقد است «اقدامات دفاعی» کی‌یف محدود به قلمرو خودش نیست و می‌تواند به قلمرو مهاجم نیز گسترش یابد. او از ارائه جزئیات در مورد توافقات برلین با کی‌یف در مورد استفاده از تسلیحات تامین‌شده توسط آلمان خودداری کرد.

آلمان برای ماه‌ها از ارسال موشک‌های دوربرد تاروس به اوکراین خودداری کرده بود. شولتس با اشاره به نگرانی‌ها در رابطه با تشدید تنش‌ها با مسکو اظهار کرده بود که تحویل این تسلیحات به اوکراین تنها در صورتی قابل توجیه است که برلین بتواند اهداف را خودش تعیین کند.

ک منبع نزدیک به دولت آلمان با تایید تغییر نظر آشکار صدراعظم آلمان مدعی شد که شولتس از استفاده اوکراین از «تسلیحات غربی علیه اهداف در داخل خاک روسیه حمایت می‌کند.»

تغییر نظر آشکار صدر اعظم در این مسئله توسط یک منبع نزدیک به دولت آلمان تایید شد که ادعا کرد شولتس "از اجازه استفاده از تسلیحات غربی علیه اهداف در داخل روسیه حمایت می‌کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین هشدار داده است که لفاظی‌های غرب مبنی بر اجازه دادن به اوکراین برای حمله به خاک روسیه می‌تواند منجر به تشدید تنش‌ها شود و عنوان کرده که ارتش روسیه در حال آماده‌سازی تدابیری برای چنین سناریویی است.

در همین حال، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده است که تسلیحات غربی در حال حاضر به طور فعال برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی در داخل روسیه استفاده می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha