• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403031207678
  • خبرنگار : 71516

آمادگی اتحادیه اروپا برای حمایت مالی از تشکیلات خودگردان فلسطین و آنروا

آمادگی اتحادیه اروپا برای حمایت مالی از تشکیلات خودگردان فلسطین و آنروا

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد آماده پرداخت بخش دوم از کمک‌های مالی خود به تشکیلات خودگردان فلسطین و آژانس آنروا است.

به گزارش ایسنا، کمیسیون اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما آماده‌ایم تا بخش دوم کمک‌های مالی خود را به ارزش ۲۵ میلیون یورو به تشکیلات خودگردان فلسطین و ۱۶ میلیون یورو به آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) برای خدمات اساسی مثل بهداشت و آموزش برای آوارگان فلسطینی پرداخت کنیم.

در بیانیه کمیسیون اتحادیه اروپا آمده است: این بخش از کمک‌های ما به تشکیلات خودگردان فلسطین کمک خواهد کرد تا به بخشی از تعهدات خود در قبال کارمندان خدمات مدنی در کرانه باختری و کمک به خانواده‌های فقیر از طریق برنامه حواله‌های نقدی در کرانه باختری و نوار غزه و پرداخت حواله‌های پزشکی به بیمارستان‌های قدس شرقی و حمایت از بخش‌های اداری و فنی نهادهای این تشکیلات در سایه چالش‌های بزرگی که اقتصاد فلسطین با آن مواجه است، عمل کند.

در این بیانیه آمده است: این بخش از کمک‌ها بخشی از بسته کمکی ۱۱۸.۴ میلیون یورویی است که بخش اول آن ماه مارس پرداخت شد.

در این بیانیه درباره حمایت از آنروا آمده است: این بخش جدید از کمک‌ها که شامل ۱۶ میلیون یورو است، کمک‌های اتحادیه اروپا از آژانس را به ۶۶ میلیون یورو از اصل ۸۲ میلیون یورو برای سال ۲۰۲۴ افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر دفتر اطلاع رسانی اتحادیه اروپا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد از جلسات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) درباره طبقه‌بندی آنروا به عنوان یک سازمان تروریستی و گرفتن تمامی مصونیت‌ها و امتیازهای کارمندان آن احساس نگرانی می‌کند.

همچنین نگران این است که مقامات اسرائیلی به آنروا دستور داده‌اند تا مقرهایش را در قدس شرقی ظرف یک ماه آینده تخلیه کند.

اتحادیه اروپا هرگونه تلاشی برای طبقه بندی آنروا به عنوان یک سازمان تروریستی را محکوم کرد و نقش سرنوشت ساز آن برای اقدامات بشردوستانه در غزه را یادآور شد.

اتحادیه اروپا اعلام کرد آنروا خدمات حیاتی را به میلیون‌ها نفر در غزه و کرانه باختری و سرتاسر منطقه از جمله لبنان و اردن ارائه می‌کند. اتحادیه اروپا همواره حامی قدرتمند این آژانس و بزرگترین حامی مالی آن خواهد بود. ما از مقامات اسرائیلی می‌خواهیم به آنروا اجازه انجام فعالیت سرنوشت ساز خود را بدهد.

کنست رژیم صهیونیستی چهارشنبه در جلسه مقدماتی پیش‌نویس قانونی را برای طبقه‌بندی آنروا به عنوان یک سازمان تروریستی تصویب کرد.

جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پنجشنبه در صفحه شخصی در شبکه اجتماعی ایکس بعد از دیدارش با فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا نوشت: «با لازارینی دیدار کردم. او دیگر کلماتی برای توصیف وضعیت غزه ندارد. مرگ همچنان ادامه دارد. نه تنها مردم جان خود را از دست می‌دهند، بلکه امید و بافت اجتماعی نیز در حال نابودی است.»

وی با رد تصمیم رژیم صهیونیستی برای طبقه بندی آنروا به عنوان سازمان تروریستی، اعلام کرد: « آنروا تنها سازمانی است که وجود آن برای نجات جان فلسطینیان ضرورت دارد. من مجددا بر حمایت اتحادیه اروپا از آنروا تاکید و از کار و تیم آن تمجید کردم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha