• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403031207811
  • خبرنگار : 71592

رژیم صهیونیستی بخش بیشتری از محور فیلادلفیا را اشغال کرد

رژیم صهیونیستی بخش بیشتری از محور فیلادلفیا را اشغال کرد

براساس تحلیل شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا از تصاویر ماهواره‌ای، ارتش رژیم صهیونیستی سه‌چهارم مرز بین مصر و نوار غزه که به محور فیلادلفیا معروف است، به اشغال خود درآورده است.

به گزارش ایسنا، این شبکه گزارش کرد از ۲۷ ماه مه تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که ارتش رژیم صهیونیستی در حال تخریب بخشی از زمین در طول مرزها با مصر، در فاصله کمتر از دو مایلی از دریای مدیترانه است.

«سی‌ان‌ان» گزارش کرد طی روزهای اخیر عملیات تخریب در آنجا تکمیل شده و ظاهرا از این منطقه به عنوان پارکینگ یا پایگاه نظامیان صهیونیستی استفاده می‌شود.

برخی از این تصاویر ماهواره‌ای، فعالیت نظامی مخفی را هم نشان می‌دهند. در تصویری که ۲۹ مه گرفته شده، دود سیاه غلیظی را می‌توان مشاهده کرد که از تعدادی از ساختمان‌ها در منطقه واقع میان بولدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی بلند می‌شود.

طبق گزارش این شبکه آمریکایی، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد «کنترل عملیاتی» را در مرز بین مصر و غزه اعمال کرده است، اما یک مقام صهیونیستی گفت گرچه نیروهای آنها به «کنترل تاکتیکی» دست یافته‌اند، اما این بدان معنا نیست که آنها «نیروهایی در طول محور فیلادلفیا دارند.»

تصاویر ماهواره‌ای اظهارات روز جمعه ارتش رژیم صهیونیستی درباره فعالیت در مرکز رفح را تایید می‌کند.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش کرد عملیات زمینی در شهر رفح بسیار شبیه به روش آغاز حمله زمینی اولیه به غزه است، زیرا با عملیات بولدوزر و حملات نظامی آغاز می‌شود و به دنبال آن خاک‌ریزهایی برای حفاظت از انبارهای خودروها و پایگاه‌های عملیات نظامی ایجاد شده است.

در روزهای اخیر، ارتش اشغالگر بخش وسیعی از نوار مرزی جداکننده مصر و نوار غزه یا آنچه به عنوان «محور فیلادلفیا» شناخته می‌شود، تحت کنترل خود درآورده است و هر از چند گاهی درگیری‌های خشونت‌آمیزی با مقاومت مستقر در منطقه «تل زعرب» و اردوگاه «یبنا» رخ می‌دهد.

رژیم صهیونیستی از ۶ ماه مه حمله زمینی به رفح را آغاز کرد و روز بعد گذرگاه زمینی رفح با مصر را به تصرف خود درآورد و آن را به روی خروج مجروحان برای درمان و ورود کمک‌های بشردوستان بست. این حمله حداقل ۸۱۰ هزار فلسطینی را مجبور به فرار از رفح کرد، جایی که حدود ۱.۵ میلیون نفر از جمله حدود ۱.۴ میلیون آواره از مناطق دیگر غزه، به دلیل بمباران شدید در آن پناه گرفته بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha