• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403031308672
  • خبرنگار : 71129

آفریقای جنوبی: پس از اسرائیل، نوبت محاکمه آمریکا در لاهه است

آفریقای جنوبی: پس از اسرائیل، نوبت محاکمه آمریکا در لاهه است

وزیر همکاری و روابط بین‌الملل آفریقای جنوبی پیش‌بینی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را تایید کرد که گفته بود اگر دیوان کیفری بین‌المللی اجازه پیگرد قانونی علیه نتانیاهو را بدهد، مقام‌های آمریکا نفرات بعدی خواهند بود که تحت پیگرد قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، موسسه تحقیقات رسانه‌ای «خاورمیانه» در گزارشی نوشت، گفته‌های «نالدی پاندور» وزیر همکاری و روابط بین‌الملل آفریقای جنوبی در جریان سخنرانی در مسجدی در «کیپ تاون» مطرح شد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، این وزیر آفریقای جنوبی در حالی که چفیه سیاه و مشکی روی شانه‌های خود انداخته بود، مقابل پرچم فلسطین ایستاده و پیش‌بینی «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را مورد تایید قرار داد.

وی توضیح داد: «جانسون گفته که اگر دیوان کیفری بین‌المللی اجازه تهدید سران رژیم صهیونیستی را صادر کند، نفر بعدی مقام‌های آمریکایی هستند که توسط این دادگاه بین‌المللی تحت پیگرد قرار خواهند گرفت. نظر من هم همین است!»

جانسون در نشست خبری ماه گذشته میلادی گفته بود: «اگر دیوان کیفری بین‌المللی اجازه تهدید سران اسرائیل را بدهد، می‌دانیم که نفر بعدی مقام‌های آمریکایی هستند.» وی در این سخنانش گفت کنگره آمریکا در حال بررسی تحریم‌ها علیه دادگاه است.

در این میان، سناتور «لیندسی گراهام» جمهوری‌خواه در یک نشست خبری در تل‌آویو هشدار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را تکرار کرد و گفت: «همین مدلی که آنها علیه نتانیاهو و نیروهای نظامی اسرائیل در پیش گرفته‌اند برای ما هم به کار می‌برند.»

پاندور ادامه داد: «ای کاش شانه به شانه زنان و مردان در رفح بودم. احساس می‌کنم که باید آنجا باشم. ایمیل‌های زیادی دریافت کردم. وزیر پاندور شما به قدر کافی سختگیر نیستید. شما به کافی کار انجام ندادید. چه وقت رهبری یک جهاد را به دست می‌گیرید؟»

این مقام آفریقای جنوبی همچنین گفت ملت‌ها و مقام‌هایی که کمک‌های نظامی و مالی به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه ارائه می‌کنند هم قائل به تحت پیگرد قانونی هستند.

پاندور خاطرنشان کرد، گروهی از ۱۴۰ وکیل بین‌المللی در حال حاضر بر روی شکایتی علیه اتباع غیر صهیونیست شامل شهروندان آفریقای جنوبی که در خدمت ارتش رژیم صهیونیستی هستند، کار می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha