• سه‌شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403031509778
  • خبرنگار : 71628

آمریکا: امکان انتقال پیام به ایران را داریم

آمریکا: امکان انتقال پیام به ایران را داریم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به اظهارات اخیر سرپرست وزارت امور خارجه ایران درباره روند مذاکرات غیرمستقیم تهران-واشنگتن واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا اظهارات «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه ایران را درباره برقرار بودن روند مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا و تبادل پیام‌ها را تایید می‌کند، گفت: همیشه به صراحت اعلام کرده‌ایم که وقتی در راستای منافعمان باشد، توانمندی و امکان انتقال پیام به ایران را داریم ولی قرار نیست هیچ‌گونه مکالمه بخصوصی را تایید یا بیان کنم.

واکنش میلر در پی این مطرح می‌شود که باقری روز گذشته، در نشستی خبری در پاسخ به سوالی در ارتباط با آخرین وضعیت مذاکرات ایران و آمریکا و اخبار منتشر شده در مورد رایزنی‌های تهران و واشنگتن در عمان پیش از سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران گفت: ما همواره با طرف‌های مذاکراتی، مذاکرات را ادامه داده‌ایم و هیچ‌گاه انقطاعی در این مسیر صورت نگرفته است، چراکه ایران برای تبیین مواضع خود، رفع سوءتفاهم‌ها و دستیابی به راه‌حل پایدار همواره در پشت میز مذاکره حاضر بوده است و در راستای تحقق منافع خود قدم برداشته است.

میلر همچنین در این نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، در پاسخ به این که آیا واشنگتن درباره راهکاری دیپلماتیک برای متوقف شدن درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان در مناطق شمالی اراضی اشغالی با طرفین و ایران داشته است، گفت: قرار نیست به گفت‌وگوها ورود کنم. مشخصا، ما با حزب‌الله ارتباط مستقیمی نداریم. اما مدتی است که به دنبال راهکاری دیپلماتیک برای این مسئله هستیم.

در پی جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه ، درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی اراضی اشغالی شدت یافته است.

بیش از ۳۵ هزار نفر فلسطینی در جنگ غزه به شهادت رسیده، ۸۵ درصد جمعیت این منطقه آواره و ۶۰ درصد زیرساخت‌های حیاتی آن ویران شده‌اند و به دلیل دشواری ورود کمک‌های انسانی به این باریکه در محاصره، خطر جدی بروز قحطی و گرسنگی گسترده و شیوع بیماری‌های واگیردار در آن وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha