• سه‌شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403031509781
  • خبرنگار : 71588

شهید و مجروح شدن شماری از فلسطینیان در حملات رژیم صهیونیستی

شهید و مجروح شدن شماری از فلسطینیان در حملات رژیم صهیونیستی

جنگ غزه در حالی وارد دویست و چهل و دومین روز خود شده که حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه همچنان ادامه دارد و امروز نیز مناطقی از غزه هدف قرار گرفته شد و درپی آن شماری از ساکنان این منطقه شهید و برخی دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، منابع خبری اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز (سه‌شنبه) منزل خانواده «غانم» در بلوک ۱۰ اردوگاه «البریج» واقع در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند که درنتیجه آن سه شهروند فلسطینی شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، منابع مذکور اعلام کردند که مجروحان به بیمارستان «شهداء الاقصی» در شهر «دیر البلح» در مرکز نوار غزه منتقل شدند.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی از شهادت ۲ شهروند فلسطینی در نزدیکی ایست بازرسی «نیتسانی عوز» (گذرگاه ۱۰۴) در غرب طولکرم خبر دادند.

این منبع امنیتی همچنین اعلام کرد که «عبدالفتاح صلاح‌الدین جبارة» و «احمد مصطفی محمد رجب» ۲ جوان فلسطینی از اردوگاه طولکرم  به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسیدند.

پیشتر نیروهای رژیم صهیونیستی در ایست بازرسی «نیتسانی عوز» واقع در غرب این شهر به سمت یکی از خودروها تیراندازی کرده و مانع ورود آمبولانس‌ها و خودروهای امدادگر به این مکان شدند.

در همین راستا، منابع محلی اعلام کردند که نیروهای رژیم اشغالگر به محله غربی شهر  طولکرم یورش برده و تک‌تیراندازها در این منطقه و در نزدیکی کارخانه «جیشوری» در غرب طولکرم مستقر شدند.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند که نظامیان صهیونیست به سمت هر چیز متحرک تیراندازی کرده و یکی از خودروهای در حال حرکت در این منطقه را هدف قرار دادند و مانع ورود خودروهای امدادگر به آن شدند.

از سوی دیگر، مرکز حقوق بشری اروپا-مدیترانه اعلام کرد که هزاران کودک فلسطینی درپی حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند که شماری زیادی از آنها در حالیکه در خواب بودند، به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر منابع وابسته به سازمان ملل اعلام کردند که ۵۵ درصد از ساختمان‌های غزه از هفتم اکتبر ویران شده یا آسیب دیده است.

منابع فلسطینی نیز اعلام کردند که کوادکوپترهای ارتش رژیم صهیونیستی ساکنان غزه را در اطراف بیمارستان «العوده» واقع در اردوگاه «النصیرات» در مرکز غزه هدف قرار می‌دهند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز مناطق «الصبره» و «الزیتون» در شهر غزه را به شدت بمباران کرد.

همچنین شمال اردوگاه النصیرات در مرکزغزه و مناطقی جنوبی شهر غزه نیز از سوی توپخانه رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته شد.

به گفته منابع فلسطینی، از زمان آغاز جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه حدود ۱۵ هزار کودک شهید شده‌اند.

رژیم اشغالگر از هفت اکتبر جنگی خونین و ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخت و بیشتر ساختمان‌ها و مراکز غزه را منهدم و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای را ایجاد کرد که باعث شده تعدادی از مردم غزه به ویژه کودکان در نتیجه سوءتغذیه جان خود را از دست بدهند.

درنتیجه تداوم حملات زمینی، هوایی و دریایی نیروهای رژیم اشغالگر از هفتم اکتبر ۳۶۴۷۹ تن شهید شده‌اند که بیشتر آنها زن و کودک هستند و طبق آخرین آمار ۸۲۷۷۷ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند و هزاران تن نیز همچنان زیر آوار هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha