• سه‌شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403031509840
  • خبرنگار : 71567

آمار مجازین آزمون ارشد اعلام شد/ فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان

آمار مجازین آزمون ارشد اعلام شد/ فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان

مدیر کل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با بیان اینکه بیش از ۳۶۶ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب رشته شدند، گفت: مهلت انتخاب رشته داوطلبان فردا پایان می یابد.

علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: داوطلبان آزمون ورودی کارشناسی ارشد برای مشاهده نتایج اولیه آزمون خود می‌توانند به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مراجعه کنند و آن دسته از افرادی که بر اساس محتوای کارنامه مذکور مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند، لازم است نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی  و همچنین تکمیل فرم انتخاب رشته‌های اینترنتی خود در موعد مقرر اقدام کنند.

مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور افزود: ۴۷۶۰۹۶ نفر در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ شرکت کرده اند از این تعداد ۳۶۶ هزار و ۲۵۹ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند از این تعداد ۵۴ درصد زن و ۴۶ درصد مرد هستند.

وی با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی روز جمعه ۱۱ خرداد ماه منتشر شد، افزود: این دفترچه شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است و به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی توصیه می‌شود ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی را به دقت مطالعه کرده تا پایان فردا چهارشنبه ۱۶ خرداد ماه نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی حداکثر تا ۱۰۰ کدرشته‌ محل اقدام کنند. تاکنون بیش از ۶۳ هزار نفر انتخاب رشته کرده اند.

مدیر کل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور خاطرنشان کرد: به داوطلبان توصیه می‌شود، قبل از اقدام به تکمیل نهایی فرم انتخاب رشته خود اطلاعیه‌های منتشر شده، توضیحات و اطلاعات مربوط به محل تحصیل، نوع دوره، میزان شهریه و... همچنین اطلاعات مندرج در بخش پیوست‌های دفترچه راهنمای انتخاب رشته را مطالعه نموده و مد نظر داشته باشند.

کریمیان در مورد متقاضیان علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این دسته از داوطلبان باید پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز آزمون  دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند و البته انتخاب رشته برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون بطور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌پذیرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha