• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403031610187
  • خبرنگار : 71516

آخرین پیام فرماندهی گردان‌های القسام به مذاکره کنندگان در خارج

آخرین پیام فرماندهی گردان‌های القسام به مذاکره کنندگان در خارج

روزنامه الاخبار لبنان آخرین پیام فرماندهی گردان‌های القسام به مذاکره کنندگان در خارج را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه الاخبار لبنان امروز (چهارشنبه) به نقل از یک فرمانده ارشد فلسطینی درباره طرح آتش‌بس پیشنهادی نوشت: حماس به قطر و مصر اطلاع داده که تمام ایده‌ها و مواضعی که مطرح می‌شود باید به یک متن مکتوب و واضح تبدیل شود و مکانیزم‌هایی برای اجرای آسان آن وجود داشته باشد. آمریکا، مصر و قطر باید سندهای امضا شده‌ای را از کابینه دشمن با موافقت علنی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بیاورند و آمریکا نیز به نوبه خود مکانیزم‌ها را برای تضمین پایبندی دشمن به هرگونه توافقی شرح دهد. مجالی برای یک راه حل بدون روند واضحی که به جنگ غزه پایان دهد، وجود ندارد.

این مقام گفت: آخرین پیامی که فرماندهی گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس به مذاکره کنندگان در خارج داد این بود؛ پایدار بمانید و فریب چیزی که میانجی‌ها می‌گویند را نخورید. دشمن در رفح هیچ نتیجه‌ای حاصل نکرده است و با شکست مواجه است. در خان یونس و قبل از آن نیز در مرکز و شمال غزه همین وضعیت را داشت. مقاومت قادر است برای یک دوره بسیار طولانی پایداری کند و به صورت دقیق ذخیره نظامی خود و مکانیزم‌ها را اداره می‌کند. همچنین غافلگیری‌هایی دارد که به ذهن دشمن یا هم‌پیمانانش خطور نمی‌کند.

فرمانده ارشد مقاومت فلسطین گفت: برای همه روشن شده است که منفعت مقاومت در این است که حماس قدرتمند بماند. میانجی‌ها و برخی هم‌پیمانان و تمام دشمنان از مدیریت خوب وضعیت میدانی توسط حماس غافلگیر شدند و این‌ها باور نداشتند که مدیریت میدانی بر اساس قواعد واضح و روشن و همکاری به شکلی بی‌نظیر انجام می‌شود و رهبری حماس در خارج هیچگونه تصمیمی را جز بعد از مشورت با همه به ویژه با فرماندهی القسام در غزه اتخاذ نمی‌کند.

وی درباره تلاش‌های ناکام دشمن صهیونیستی چه به صورت مستقیم و چه از طریق میانجی‌های عرب یا خارجی و برخی مزدوران اسرائیلی در سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل صحبت کرد و گفت: این‌ها برای گشودن کانال‌های ارتباطی با رهبران محلی در غزه تلاش کردند اما این جواب را شنیدند که باید به حماس مراجعه کنید. سپس برای گشودن کانال‌های دیگری با جبهه مردمی و گروه‌های سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) تلاش کردند و طرحی را رهبری کردند که فکر می‌کردند برای رهبری جنبش جهاد اسلامی فلسطین وسوسه انگیز  باشد اما همین جواب را شنیدند و با این حال طرف مقابل همچنان برای شکستن وحدتی که پشت حماس وجود دارد، تلاش می‌کند. آخرین تلاش‌ها طی چند روز آینده اتفاق خواهد افتاد چراکه مقامات مصری از طریق «عباس کامل» رئیس اطلاعات این کشور دعوتنامه‌ای را برای رهبران ارشد جبهه مردمی و جنبش جهاد اسلامی فلسطین برای سفر به قاهره و مشورت درباره وضعیت غزه و امکان ایجاد گشایشی برای معامله مورد نظر آمریکا ارسال کرده‌اند.

این فرمانده مقاومت فلسطین گفت: گروه‌های فلسطینی به مصر سفر خواهند کرد و نشست‌های جداگانه یا مشترکی برگزار خواهد شد و همچنین قرار است هیأت رهبری حماس نیز به مصر بروند. نمایندگان آمریکا و قطر نیز در آنجا هستند و اسرائیلی‌ها در هتلی اختصاصی منتظر نتایج نشست‌ها هستند اما مسئله واضح و قطعی از سوی گروه‌های مقاومت این است که اظهاراتی که قرار است مصری‌ها یا هر طرف دیگری آن را بشنوند، سقف آن بسیار بالاتر از سقف موضع حماس خواهد بود و در آن صورت همه می‌فهمند که مقاومت در بالاترین درجه هماهنگی قرار دارد.

وی گفت: دشمن و همچنین آمریکایی‌ها، مصری‌ها و حتی قطری‌ها و طرف‌های دیگر ادعا می‌کردند که تناقضی در دیدگاه‌ها بین گروه‌های مقاومت چه درباره غزه و چه در سطح محور مقاومت وجود دارد. آنها از آنجا به این مسئله رسیده بودند که عملیات طوفان الاقصی بعد از مشورت قبلی با گروه‌های فلسطینی یا گروه‌های محور مقاومت صورت نگرفته است و ارزیابی درباره ساختار مشارکت گروه‌های محور مقاومت در این نبرد نشان دهنده اختلافات است. دشمنان همچنین فکر می‌کردند که تناقضات در داخل جنبش حماس درباره پرونده‌های قبل از عملیات طوفان الاقصی بحرانی را درباره مدیریت نبرد ایجاد می‌کند.

وی تأکید کرد: مذاکراتی که در هفته اول بعد از عملیات طوفان الاقصی برگزار شد به نفع گشودن جبهه‌های پشتیبانی از مقاومت در هر مکان ممکنی از لبنان گرفته تا سوریه، عراق و یمن و آغاز عملیات حمایت مستقیم از مقاومت در فلسطین در کرانه باختری و خود غزه به پایان رسید. اتاق عملیات مشترک ویژه گروه‌های مقاومت که در خارج از فلسطین است برنامه کاری را با هدف تحقق چند مسئله رهبری می‌کند که شامل حمایت مستقیم از مبارزان در غزه، مجهز کردن گردان‌های مقاومت در غزه به گزارش‌های روزانه اطلاعاتی درباره رصد دقیق تحرکات دشمن در داخل نوار غزه و خارج از آن و ارسال سلاح مناسب برای اعضای مقاومت در کرانه باختری و حتی غزه است.

این فرمانده مقاومت گفت: مذاکرات نامحدود با محور مقاومت به ایجاد یک برنامه عملیات پشتیبانی منجر شد که رو به گسترش است و در فشار بر دشمن و همپیمانانش نقش دارد و این گزینه‌ای است که متوقف نخواهد شد. در لبنان، سوریه و عراق کسی وجود ندارد که مانع نقش مقاومت شود. حتی کسانی که خواهان توقف جنگ هستند نمی‌توانند عملیات مقاومت را محکوم کنند. این مسئله بر مناطق دیگری مثل اردن نیز مطابقت می‌کند. اردن نهایت تلاش خود را برای مانع ورود سلاح به فلسطین به کار می‌گیرد اما نگران مواضعی است که ممکن است منجر به انفجار اوضاع شود. وضعیت مصر و عربستان نیز بهتر از بقیه نیست. مصر نیمی از درآمدهای کانال سوئز را از دست داده است اما نمی‌تواند هیچ کاری کند. «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر با یک بحران جدی در داخل فرماندهان نظامی خود مواجه است که احساس می‌کنند دشمن به آنها توهین می‌کند و قادر به ممانعت از جنایت‌های دشمن در غزه نیستند. آنها از قبل در جریان برنامه‌های حمله به رفح قرار گرفتند اما دشمن آنها را فریب داد و در جریان برنامه کامل خود قرار نداد اما عربستان با یک نگرانی اضافی مواجه است که بر برنامه‌های عادی‌سازی روابط این کشور با اسرائیل تاثیر می‌گذارد. عربستان نمی‌تواند حل و فصلی را پیش ببرد که با توقف جنگ غزه آغاز نشود. همچنین نمی‌خواهد وارد جنگ آمریکا علیه یمن شود. عربستان در یک وضعیت آماده باش امنیتی و رسانه‌ای برای ممانعت از تبدیل مناسک حج به یک مناسبت برای اعلام همبستگی با غزه و مقاومت است. حتی امارات نیز نگران است و از اسرائیلی‌ها خواسته سفرهایشان را به امارات کاهش دهند. همچنین در دادن ویزا به آنها سخت‌گیری می‌کند.

این فرمانده ارشد مقاومت فلسطین گفت: همپیمانان آمریکا اگر دستور کارهای متفاوتی داشتند اکنون نیز منافعشان متفاوت بود. آنها وضعیت ارتش اشغالگر را مشاهده می‌کنند و می‌بینند که چگونه قدرت آن در نوار غزه در هم شکسته است و نمی‌تواند امنیت را برای مردم و سربازان خود تامین کند. آنها برای یک کمپین سیاسی آماده می‌شوند تا مسئولیت آنچه در نوار غزه رخ داد را بر دوش مقاومت بگذارند. آنها کمک‌های مالی را برای سرنگونی رهبران مقاومت پیشنهاد می‌دهند و این وضعیت خیلی از طرف‌هایی است که مقاومت آنها را شریک دشمن در جنگ می‌داند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha