• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403031610202
  • خبرنگار : 71660

هشدار رئیس‌ اف‌بی‌آی نسبت به حمله تروریستی احتمالی در خاک آمریکا

هشدار رئیس‌ اف‌بی‌آی نسبت به حمله تروریستی احتمالی در خاک آمریکا

«کریستوفر رای» رئیس اف‌بی‌آی با اشاره به حمله داعش به سالن کنسرتی در مسکو در ماه مارس، نسبت به حمله احتمالی این گروه تروریستی به خاک ایالات متحده هشدار داد.

به گزارش ایسنا، رئیس اف‌بی‌آی این اظهارات را در جلسه کمیته فرعی تخصیص بودجه سنا در حوزه تجارت، دادگستری، علوم و سایر آژانس‌های مربوطه درحالی عنوان کرد که خواستار افزایش بودجه مالی سال ۲۰۲۵ به عدد ۱۱.۳ میلیارد دلار یا ۶۶۱ میلیون دلار بیشتر از سال قبل شد.

روزنامه نیویورک پست به نقل از «کریستوفر رای» رئیس اف‌بی‌آی نوشت: «من سال گذشته به اعضای کمیته فرعی تخصیص بودجه سنا گفتم که ایالات متحده در خطر است و از آن زمان تاکنون تهدیدات از سوی تروریست‌های خارجی به سطح دیگری افزایش پیدا کرده است.»

رئیس اف‌بی‌آی افزود: «طی این مدت که رئیس اف‌بی‌آی بوده‌ام، حملات تروریستی متعددی را در شهرها و جوامع کشور مختل کرده‌ایم. ما به بودجه نیاز داریم تا از آمریکا در برابر تروریسم محافظت کنیم. از زمان هفتم اکتبر (آغاز عملیات طوفان‌الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی)، اف‌بی‌آی شاهد مجموعه تصاویری از تبهکاران از سوی نهادهای خارجی تروریستی بوده که خواستار حمله به ایالات متحده و متحدانش شده بوده‌اند.»

رِای ضمن هشدار نسبت به حملات تروریستی احتمالی به خاک آمریکا گفت: «با توجه به این اتفاقات، فوری‌ترین نگرانی ما آن است که افراد یا گروهک‌هایی از رویدادهای خاورمیانه الهام بگیرند تا حملاتی را در خاک ایالات متحده انجام دهند. در حال حاضر، پتانسیل حمله تروریستی در کشور شبیه به حمله تروریستی ماه مارس به سالن کنسرت مسکو وجود دارد و ما از این بابت نگران هستیم.»

او هم‌چنین با اشاره به جرائم مربوط به نفرت‌پراکنی بیان کرد: «نفرت‌پراکنی فقط علیه یهودیان اتفاق نمی‌افتد، بلکه جوامع مسلمانان و عرب‌تبار آمریکایی بعضا هدف گرفته می‌شوند. آنها توسط گروه‌های تروریستی نظیر القاعده، داعش و یا غیره هدف قرار گرفته می‌شوند.»

کریستوفر رای در پایان ضمن تاکید بر افزایش بودجه که از ابتدای سخنرانی‌اش این موضوع را برجسته کرد، گفت: «اگر کنگره بودجه را کاهش دهد، پیامدهای بسیار جدی به دنبال خواهد داشت.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha