• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403031610650
  • خبرنگار : 71415

آمریکا، مالدیو را به خاطر صهیونیست‌ها مجازات می‌کند

آمریکا، مالدیو را به خاطر صهیونیست‌ها مجازات می‌کند
جاش گوتهایمر، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا

پایگاه اینترنتی «آکسیوس» نوشت، قانونگذاران آمریکایی در صدد هستند با تصمیم مالدیو برای ممنوع کردن ورود صهیونیست‌ها به خاک خود برخورد کرده و آن را متوقف کنند.

به گزارش ایسنا، کشور مالدیو که یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری در جهان به حساب می‌آید اخیرا تبدیل به اولین کشور در جهان شد که از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون، ورود صهیونیست‌ها به خاک خود را در پاسخ به این جنگ ممنوع می‌کند.

پایگاه خبری «آکسیوس» آمریکا به نقل از یک منبع مطلع نوشت، در پی این اتفاق «جاش گوتهایمر» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در حال تهیه لایحه‌ای است که بر اساس آن اعطای کمک‌های واشنگتن به این کشور جزیره‌ای مشروط به این می‌شود که دولت مالدیو ممنوعیت ورود دارندگان پاسپورت رژیم صهیونیستی به خاک خود را لغو کند.

این منبع اظهار کرد گوتهایمر که یکی از سرسخت‌ترین مدافعان رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکاست، مشغول همکاری با همکاران خود از هر دو حزب اصلی آمریکا بر سر این لایحه بوده است.

روز یکشنبه دفتر «محمد معزو» رئیس‌جمهور مالدیو در بیانیه‌ای اعلام کرد در پی توصیه کابینه کشورش، ورود دارندگان پاسپورت اراضی اشغالی به مالدیو را ممنوع می‌کند.

معزو همچنین اعلام کرد یک فرستاده ویژه برای «ارزیابی نیازهای فلسطینی‌ها» و تاسیس یک کارزار جذب کمک‌های مالی به منظور عرضه به غزه با نام کارزار «همبستگی مالدیوی‌ها با فلسطین» را تعیین کرده است.

روزنامه «تایمز» رژیم صهیونیستی نوشت، سال گذشته میلادی حدود ۱۱۰۰۰ صهیونیست به مالدیو سفر کرده‌اند که معادل ۰.۶ درصد مجموع گردشگران خارجی که به آنجا سفر کردند، بوده‌اند.

مالدیو نیز حالا به جمع ۲۷ کشور مسلمان دیگر که ورود دارندگان پاسپورت رژیم صهیونیستی به خاک خود را ممنوع می‌کنند، پیوسته است.

گوتهایمر در بیانیه‌ای که از سوی آکسیوس بازتاب یافت، مدعی شد: «دلارهای مالیات‌دهندگان آمریکایی نباید به یک کشور خارجی که جلوی سفر همه اسرائیلی‌ها به آنجا را گرفته، فرستاده شود.»

او مدعی شد: «نه فقط اسرائیل یکی از بزرگ‌ترین متحدان "دموکراتیک" ماست، تصمیم بی‌سابقه اخیر مالدیو برای ممنوع کردن سفر اسرائیلی‌ها چیزی به جز یک اقدام فاحش در راستای نفرت از یهودیان نیست. آنها تا زمانی که رویه خود را تغییر نداده‌اند، نباید حتی یک سنت از پول آمریکایی‌ها را دریافت کنند.»

بر اساس آمارهای آژانس توسعه بین‌المللی و وزارت امور خارجه آمریکا، مالدیو در فاصله سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ نزدیک به ۳۶ میلیون دلار کمک مالی از واشنگتن دریافت کرده‌ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha