• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403031610767
  • خبرنگار : 71661

سندرز: نباید قاتل ۳۸ هزار فلسطینی را به کنگره دعوت کرد

سندرز: نباید قاتل ۳۸ هزار فلسطینی را به کنگره دعوت کرد
«برنی سندرز» سناتور آمریکایی

سناتور برجسته آمریکایی با تکرار مخالفت خود با دعوت از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره آمریکا، گفت رئیس مجلس نمایندگان این کشور باید توضیح دهد که چرا مسبب قتل «حدود ۳۸ هزار فلسطینی» را به کنگره دعوت کرده است.

به گزارش ایسنا، «برنی سندرز» سناتور مستقل آمریکایی از رهبران ارشد هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برای دعوت از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره انتقاد کرد و بار دیگر او را یک «جنایتکار جنگی» دانست.

سندرز در روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری «ان.بی.سی»، «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را به دلیل دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در یک جلسه مشترک کنگره به باد انتقاد گرفت و گفت: «آقای جانسون باید به مردم آمریکا توضیح دهد چرا فکر می‌کند دعوت از مسبب مرگ حدود ۳۸ هزار فلسطینی که ۶۰ درصد از آنها زنان و کودکان و سالمندان هستند، کار درستی است.»

در هفته جاری رهبران کنگره آمریکا در نامه‌ای به‌صورت رسمی از نتانیاهو دعوت کردند تا در کنگره ایالات متحده سخنرانی کند. این نامه توسط مایک جانسون، «چاک شومر» رئیس اکثریت مجلس سنای آمریکا، «میچ مک‌کانل» رئیس اقلیت جمهوری‌خواه مجلس سنا و «حکیم جفریس» رئیس اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان ایالات متحده امضا شده است.

سندرز در واکنش به یادآوری این نکته از سوی مجری برنامه که این نامه توسط تمامی سران کنگره آمریکا امضا شده، همچنان بر مخالفت خود با این اقدام پافشاری کرد و گفت این مخالفت را «به هر کسی که گوش شنوا داشته» منتقل کرده است.

رهبران کنگره آمریکا در این نامه که کمتر از یک هفته بعد از جنایات صهیونیست‌ها در اردوگاه آوارگان رفح نوشته شده، از نتانیاهو خواسته‌اند دیدگاه خود را درباره «دفاع از دموکراسی» و راه‌های دستیابی به صلح پایدار در منطقه ارائه کند!

در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه رفح در غزه طی هفته گذشته، دست‌کم ۴۵ غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیدند. تصاویر تلخ این حمله و آتشی که در میان چادرهای آوارگان فلسطینی به راه افتاد به‌سرعت در فضای مجازی دست‌به‌دست شد و رژیم اشغالگر شدیداً مورد انتقاد قرار گرفت؛ اما این رژیم ۲ روز بعد حمله‌ای مجدد به اردوگاه آوارگان رفح ترتیب داد که در آن حمله نیز ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیدند.

سندرز: نباید قاتل ۳۸ هزار فلسطینی را به کنگره دعوت کرد
سوختن چادرهای آوارگان فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح

اظهارات سندرز در حالی مطرح شده که تعداد فزاینده‌ای از نمایندگان دموکرات سنای آمریکا نسبت به سخنرانی نتانیاهو و احتمال تشدید تفرقه در کنگره ابراز نگرانی کرده‌اند. هنوز تاریخ مشخصی برای سخنرانی احتمالی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام نشده است.

«دیک دوربین»، معاون رهبر اکثریت دموکرات سنا نیز در روز سه‌شنبه گفت تا زمانی که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به راهکار ۲ دولتی تن نداده، از دعوت وی برای سخنرانی در کنگره آمریکا حمایت نمی‌کند.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha