• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403031911955
  • خبرنگار : 71516

ائتلاف حامیان «تل‌آویو-راست افراطی» در انتخابات پارلمان اروپا برای هدف قرار دادن مسلمانان

ائتلاف حامیان «تل‌آویو-راست افراطی» در انتخابات پارلمان اروپا برای هدف قرار دادن مسلمانان

انتخابات پارلمان اروپا که یکشنبه برگزار می‌شود، همزمان با جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها است و به سوء استفاده از یهودستیزی در حملات علیه مهاجران، به ویژه مراکشی‌ها، الجزایری‌ها و فلسطینی‌ها کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، یکشنبه اروپایی‌ها برای انتخاب پارلمان جدید اروپا پای صندوق‌های رأی خواهند رفت و رأی گیری زودهنگام در برخی کشورها مانند هلند از چهارشنبه آغاز شده است. حزب راست افراطی و حامیان رژیم صهیونیستی در این انتخابات این فرصت را یافتند که بر مهاجران عرب و مسلمان فشار بیاورند.

حزب راست افراطی فرانسه انتقاد خود از مهاجران را معطوف الجزایری‌ها کرده است و می‌خواهد که به خواسته‌های الجزایر برای اعتراف به جنایات فرانسه در این کشور که به «جنگ خاطره» معروف است، پاسخ داده نشود. حزب راست افراطی «جبهه ملی» به رهبری «ماری لوپن» نیز خواستار پایان دادن به مهاجرت مسلمانان به ویژه الجزایری‌ها به اروپا شده است. این حزب از این انتخابات برای سوء استفاده از مسأله فلسطین علیه مهاجران مسلمان بدون استثنا استفاده کرد. همچنین نامزدهای عرب از جمله «ریم حسن» فلسطینی در حزب چپ «فرانسه سربلند» را هدف قرار داد و آنها را به جنبش حماس ربط داد. موساد برای جلوگیری از موفقیت ریم حسن هر کاری می‌کند.

طبق گزارش رأی الیوم، در اسپانیا، حزب راست افراطی «وُکس»، به رهبری «آباسکال»، خواستار ساخت دیوارهای بتنی در «سبته» و «ملیله» برای ممانعت از «پیشروی مسلمانان» و اخراج ده‌ها هزار نفر که کارت اقامت ندارند و محدود کردن تجمعات خانوادگی است.

لابی صهیونیستی در این انتخابات فعال است و موساد مسؤول حمایت قابل توجهی از حزب راست افراطی است که با تمام طرح‌ها برای مجازات رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ علیه فلسطینی‌ها در غزه مخالف است.

خود بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، زمانی درگیر این کارزار انتخاباتی شد که لابی صهیونیستی برای او مصاحبه تلویزیونی با شبکه‌های فرانسوی حامی این رژیم ترتیب داد. این مصاحبه پنجشنبه گذشته انجام شد و نتانیاهو گفت که جنگ در نوار غزه «جنگی برای دفاع از تمدن یهودی-مسیحی است.» طرف صحبت نتانیاهو در واقع راستی‌های افراطی و حامیان اسرائیل بود که به این نظریه اعتقاد دارند.

یکی از عجیب‌ترین مسائل در روابط سیاسی اروپا با اسرائیل این است که حزب راست افراطی حامی نازیسم، دشمن یهودیان بود و در سال‌های اخیر به بزرگترین مدافع اسرائیل تبدیل شده است و اسرائیل برای بهره برداری از حمایت سیاسی از این جریان افراطی تلاش می‌کند. حزب راست افراطی شانسی برای دستیابی به جایگاه سوم بعد از محافظه کاران و سوسیالیست‌ها در پارلمان اروپا دارد و ممکن است از بلوک لیبرال و چپ رادیکال پیشی بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha