• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403032214413
  • خبرنگار : 71660

زلنسکی وارد برلین شد

زلنسکی وارد برلین شد
تصویر آرشیوی

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین جهت شرکت در «کنفرانس بازسازی اوکراین» وارد برلین، پایتخت آلمان شد.

به گزارش ایسنا، «کنفرانس بازسازی اوکراین» قرار است از تاریخ ۱۱ الی ۱۲ ژوئن (۲۲ الی ۲۳ خرداد) در برلین برگزار شود؛ جایی که رهبران جهان و دیپلمات‌های ارشد با تمرکز بر جنگ اوکراین تشکیل جلسه خواهند داد و رئیس‌جمهور این کشور امیدوار است بتواند همچنان توجه حمایت جهانی را به خود جلب کند تا به جنگ در میدان نبرد ادامه دهد.

رسانه خبری «فرانس ۲۴» به نقل از رئیس‌جمهور اوکراین که اکنون در آلمان حضور دارد، گزارش کرد: «در مواجهه با ترور هوایی روسیه، راه حل‌های فوری برای بخش انرژی اوکراین اولویت اصلی ما خواهد بود.»

او که بارها به برتری روسیه اشاره کرده، این بار هم چنین مسئله‌ای را برجسته می‌کند تا بتواند سیستم‌های دفاع هوایی مورد نیازش را از متحدانش دریافت کند. این اولین باری نیست که ولودیمیر زلنسکی نسبت به قدرت سیستم‌های هوایی روسیه اذعان می‌کند؛ حتی پیشتر نیز رسانه‌ها و مقامات برجسته غربی اعتراف کرده‌اند که برتری سیستم هوایی روسیه موجب شده تا نیروهای این کشور پیشروی قابل‌توجهی را در خطوط مقدم داشته باشند.

رئیس‌جمهور اوکراین در شبکه اجتماعی ایکس هم‌چنین از دیدار آتی با «اولاف شولتس» طی کنفرانس مذکور خبر داد و نوشت: «ما درباره کمک‌های دفاعی بیشتر، گسترش سیستم دفاع هوایی اوکراین و تولید مشترک تسلیحات گفت‌وگو و رایزنی خواهیم کرد.»

بیش از ۲۰۰۰ نماینده از ۶۰ کشور برای شرکت در «کنفرانس بازسازی اوکراین» وارد برلین شده‌اند. این کنفرانس در سال ۲۰۲۲ با هدف تسهیل ابتکارات بین‌المللی برای اوکراین آغاز به کار کرد.

زلنسکی در ادامه افزود: «کنفرانس بازسازی اوکراین ۲۰۲۴، دولت‌ها را دور هم جمع خواهد کرد و نماینده‌ها و شرکت‌کننده‌ها در این کنفرانس قرار است به اوکراین کمک کنند. به دلیل سیستم هوایی روسیه، تصمیمات فوری برای بخش انرژی اوکراین در اولویت خواهد بود. هم‌چنین می‌خواهم با رئیس‌جمهور آلمان و رئیس پارلمان این کشور دیدار کنم و بازدیدی هم از یک پایگاه نظامی، جایی که سربازان ما آموزش می‌بینند، داشته باشم.»

این تشریفات درحالی برگزار می‌شود که وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گفت که نیروهای این کشور «به پیشروی خود ادامه داده و شهرک استارومایورسکه واقع در جنوب غربی شهر دونتسک را آزاد کرده‌اند.»

هنوز مسئله صلح برای جنگ اوکراین مطرح نیست و متحدان این کشور به جای تمرکز بر یک راه‌حل مسالمت‌آمیز، به ارسال مداوم تسلیحات به کی‌یف ادامه می‌دهند. البته کنفرانس دیگری در رابطه با صلح اوکراین در سوئیس قرار است از تاریخ ۱۵ الی ۱۶ ژوئن (۲۶ الی ۲۷ خرداد) با حضور بیش از ۸۰ نماینده برگزار شود.

این در حالی است که مقامات روسیه نه تنها این کنفرانس صلح را «پوچ» می‌دانند، بلکه می‌گویند امکان توافق با اوکراین وجود ندارد زیرا در حال حاضر «ولودیمیر زلنسکی» به عنوان رئیس‌جمهور دیگر مشروعیت ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha