• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403032214670
  • خبرنگار : 71496

گزارش پژوهشکده اسرائیلی از توان هولناک موشکی حزب‌الله در زمان جنگ احتمالی

گزارش پژوهشکده اسرائیلی از توان هولناک موشکی حزب‌الله در زمان جنگ احتمالی

یک پژوهشکده رژیم صهیونیستی درباره زرادخانه تسلیحاتی حزب‌الله لبنان تخمین زد که در صورت آغاز جنگی تمام عیار میان دو طرف، این حزب قادر خواهد بود تا ۲ ماه متوالی روزانه ۱۰۰۰ موشک شلیک کند.

به گزارش ایسنا، پژوهشکده «آلما» ویژه بررسی چالش‌های امنیتی پیش روی رژیم صهیونیستی در مرزهای شمال فلسطین اشغالی در گزارشی، زرادخانه تسلیحاتی را که گمان می‌رود حزب‌الله لبنان در اختیار دارد، افشا کرد.

طبق اظهارات کارشناسان این پژوهشکده، حزب‌الله لبنان هزاران موشک و پرتابه نقطه‌زن از مجموع ۷۵ هزار موشک و خمپاره در اختیار دارد که از جمله آنها صدها موشک پدافند هوایی، موشک‌های پدافند ساحلی، کروز و نقطه‌زن زیرآبی است.

طبق گزارش روزنامه عبری زبان «معاریو»، پروژه موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله تنها محدود به موشک‌های نقطه‌زن «فتح ۱۱۰» نبوده بلکه شامل عملیات دقیقی است که برای ارزیابی دیگر انواع موشک‌ها انجام می‌شود.

به نوشته معاریو، این موسسه در سال ۲۰۲۱ تخمین زد که حزب‌الله لبنان حدود ۲۰۰۰ موشک ضد هوایی در تمامی انواع و هزاران فروند پهپاد در اختیار دارد و این حزب دارای یک زرادخانه دائمی شامل ۲۵۰۰ موشک ضد هوایی از تمامی انواع است.

این پژوهشکده صهیونیستی در ادامه گزارش خود با اذعان به اینکه حزب‌الله توان تولید تسلیحات را در خاک لبنان دارد، ادعاهایی را در خصوص حمایت تسلیحاتی ایران از حزب‌الله لبنان مطرح کرد و مدعی شد، «احتمالاً حزب‌الله با کمک ایرانی‌ها توانسته زرادخانه خود را به‌روزرسانی کرده و آن را حفظ کند.»

طبق گزارش این پژوهشکده اسرائیلی، تولید سلاح‌های داخلی در لبنان حتی در طول جنگ فراگیر میان اسرائیل و حزب‌الله ادامه خواهد داشت و در صورتی که چنین جنگی با اسرائیل آغاز شود، حزب‌الله با تعداد سلاح‌هایی که در اختیار دارد، مدت ۱۰ روز خواهد توانست روزانه حدود ۳۰۰۰ موشک را علیه نقاطی در عمق اراضی اشغالی شلیک کند و با فرض اینکه چنین جنگی دو ماه ادامه یابد، حزب‌الله قادر خواهد بود با شلیک روزانه دستکم ۱۰۰۰ موشک به مدیریت حملات سنگین خود به اراضی اشغالی ادامه دهد.

بر اساس گزارش یاد شده، حزب‌الله در عملیات تیراندازی و آتش گشودن علیه نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی، اساساً از گلوله‌های خمپاره، موشک‌های ضد زره، پهپادها و حتی برخی موشک‌های ضد هوایی استفاده خواهد کرد و همچنین احتمال دارد از موشک‌های سنگین کوتاه بردی علیه نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی استفاده کند.

مجله اسرائیلی «ایپوک» نیز در این رابطه نوشت، در صورت آغاز جنگی فراگیر میان «اسرائیل» و حزب‌الله لبنان، این حزب قادر است در ۱۰ روز اول جنگ روزانه حدود ۳۰۰۰ عملیات بمباران را با انواع تسلیحات خود انجام دهد.

همچنین این مجله صهیونیستی پیش‌بینی کرد، در صورتی که این جنگ طولانی شود، حزب‌الله قادر خواهد بود به مدت ۲ ماه پیاپی روزانه ۱۰۰۰ موشک را شلیک کند و البته این شامل بمباران‌های حزب‌الله علیه نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی نیست که زمینی به لبنان یورش خواهند برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha