• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۹
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403032315282
  • خبرنگار : 71402

رهبر کره‌شمالی روابط «شکست‌ناپذیر» با روسیه را ستود

رهبر کره‌شمالی روابط «شکست‌ناپذیر» با روسیه را ستود

رسانه دولتی کره‌شمالی امروز (چهارشنبه) در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درباره سفر قریب‌الوقوع پوتین به کره‌شمالی اعلام کرد، کیم جونگ اون در پیامی به رئیس‌جمهور روسیه گفته است که کشورش یک «هم‌رزم و یاردیرین شکست‌ناپذیر» با روسیه است.

به گزارش ایسنا، به مناسبت روز ملی روسیه، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی گفت که دیدار او با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تاسیسات پرتاب فضایی روسیه در سال گذشته، پیوندهای «روابط استراتژیک صد ساله» آنها را افزایش داد.

این پیام در رسانه دولتی کره‌شمالی موسوم به «کی‌سی‌ان‌ای» پس از آن منتشر شد که روزنامه روسی «ودوموستی» روز دوشنبه گزارش داد پوتین در هفته‌های آینده از کره‌شمالی و ویتنام بازدید خواهد کرد.

یک مقام در ویتنام به خبرگزاری «رویترز» گفت سفر به ویتنام برای ۱۹ و ۲۰ ژوئن برنامه‌ریزی شده، اما هنوز تایید نشده است. کرملین گفته است که روسیه می‌خواهد همکاری با کره‌شمالی را «در همه زمینه‌ها» تقویت کند، اما تاریخ این دیدار را تایید نکرده است.

کیم جونگ اون سپتامبر گذشته به خاور دور روسیه سفر کرد و از مرکز پرتاب فضایی «وستوچنی کوسمودروم» بازدید کرد، جایی که پوتین قول کمک به او در ساخت ماهواره را داد.

رهبر کره‌شمالی همچنین روسیه را به دلیل دستیابی به نتایج تلاش‌هایش برای ساختن کشوری قدرتمند علی‌رغم «سرکوب و فشار همه چالش‌ها و تحریم‌ها و فشارهای نیروهای متخاصم» ستود.

پیونگ‌یانگ و مسکو به طور فزاینده‌ای روابط دیپلماتیک و امنیتی خودشان را افزایش داده‌اند و در ماه‌های اخیر میزبان هیئت‌های دولتی، پارلمانی و دیگر گروه‌ها بوده‌اند.

گروهی از مقام‌های کره‌شمالی که مسوول امنیت عمومی هستند، قرار است به‌زودی عازم روسیه شوند. این روابط در حالی ارتقا می‌یابد که مقام‌های واشنگتن و سئول، کره‌شمالی را متهم کرده‌اند که برای حمایت از جنگ روسیه علیه اوکراین در ازای کمک‌های فناوری برای برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود، برای مسکو سلاح ارسال می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha