• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403032516967
  • خبرنگار : 71415

کره شمالی: کنفرانسی که سوئیس برای صلح اوکراین برگزار می‌کند پوچ و مضحک است

کره شمالی: کنفرانسی که سوئیس برای صلح اوکراین برگزار می‌کند پوچ و مضحک است

رسانه دولتی کره شمالی نوشت کنفرانسی که قرار است به میزبانی سوئیس با موضوع صلح اوکراین برگزار شود به دلیل شرکت نکردن روسیه به عنوان یکی از طرف‌های جنگ اوکراین در آن پوچ و مضحک است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به «کی.سی.ان.ای» در مقاله‌ای در خصوص به اصطلاح کنفرانس صلحی که قرار است از فردا شنبه به میزبانی سوئیس و بدون شرکت روسیه در آن برگزار شود نوشته است: «این کنفرانس هر چند اسم و ظاهر موجهی دارد اما صحبت کردن درباره نوعی از صلح در اوکراین بدون مشارکت روسیه – طرف اصلی علاقه‌مند به حل و فصل مساله اوکراین – کاری کاملا پوچ است. »

این رسانه کره شمالی نوشت: «دسیسه کثیف آمریکا، غرب و دار و دسته زلنسکی دست نشانده به حدی شیطانی و فریبنده است که حتی از تمایل بشریت برای صلح سوءاستفاده می‌کند و این هر چه بیشتر آشکار می‌شود.»

در ادامه این مقاله تصریح شد: «همه  مسائل پنهانی فاش خواهند شد. کل دنیا به روشنی می‌فهمد که این به اصطلاح اجلاس صلح جهانی چیزی به جز محصول دسیسه‌های سیاسی شرورانه کشور میزبان و طرفدارانش نیست. چنین کنفرانسی به هدف صلح برگزار نمی‌شود بلکه یک نمایش مضحک با ماهیت تقابل و دسیسه چینی برای تشدید جنگ بوده و برای فهم این مساله حتی لازم نیست که به سوئیس برویم.»

خبرگزاری رسمی کره شمالی با تاکید بر اینکه کشورهای زیادی در جهان از شرکت در کنفرانس مذکور خودداری کرده‌اند بیان داشت لازم است که هر 2 طرف جنگ اوکراین در جایگاهی برابر در یک کنفرانس صلح شرکت داشته و به طور منصفانه به بحث درباره پیشنهادات صلح بپردازند.

به نوشته این خبرگزاری حتی کشورهای غربی نیز می‌فهمند که دستور کاری که کی‌یف پیشنهاد کرده یک کاپیتولاسیون تحمیل شده به روسیه است که از نقطه نظر مسکو قابل قبول نیست.

نویسنده این مقاله نوشت: «نفس تلاش توسط دارودسته دست نشانده در اوکراین و غرب به منظور تحمیل کردن یک اولتیماتوم به عنوان یک دستورکار آن هم در زمانی که روسیه برتری نظامی قاطعی دارد نشان دهنده سطح شدید خصومت آنها نسبت به طرف مقابل و افشاکننده دسیسه شوم برای حفظ یک ائتلاف ضد روسی است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha