• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070704979
  • خبرنگار : 71129

نخست وزیر اسلوونی خطاب به نتانیاهو: به اشغال فلسطین پایان دهید

نخست وزیر اسلوونی خطاب به نتانیاهو: به اشغال فلسطین پایان دهید

نخست وزیر اسلوونی خواستار توقف درگیری‌ها در فلسطین و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش ایسنا، «روبرت گلوب» نخست وزیر اسلوونی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: «اجازه دهید پیام روشنی به نخست وزیر اسرائیل بفرستم؛ خونریزی را متوقف کنید، جنگ را متوقف کنید، رنج را متوقف کنید، به اشغال فلسطین پایان دهید!»

به نقل از پایگاه خبری وفا، وی خاطرنشان کرد چهار ماه از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری در نوار غزه می‌گذرد اما این توافق به جایی نرسیده است.

وی افزود: «دبیرکل سازمان ملل در نشست وزیران خارجه و آنروا گفت مردم غزه در میان انبوهی از فاضلاب، زباله‌ها و آوار گرفتارند. در کرانه باختری و قدس خشونت و رفتارهای غیرانسانی علیه فلسطینیان در حال افزایش است و به نقطه حساسی رسیده است.»

نخست وزیر اسلوونی ادامه داد: «همه اینها ما را از راه حل ۲ دولتی دورتر می کند که اسرائیل و فلسطین در کنار هم در صلح و امنیت زندگی کنند. تشدید بحران غزه در منطقه اکنون یک واقعیت است. منطقه در لبه پرتگاهی قرار دارد. کاهش تنش با شروع آتش‌بس در غزه و لبنان ضروری است.»

وی همچنین خاطرنشان کرد که جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه یک «نقطه عطف» برای کارکنان سازمان ملل و کارکنان امور بشردوستانه است زیرا «کاهش احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه کار آنها را بسیار دشوارتر می‌کند.»

این مقام ارشد اسلوونی ادامه داد: «در غزه، نیروهای مربوط به اقدامات بشردوستانه فقط قربانی نیستند. به نظر می‌رسد آنها به یک هدف نظامی عمدی تبدیل شده‌اند. هیچ توضیح دیگری برای بیشترین تعداد امدادگران که در سال گذشته کشته شدند که اکثریت آنها در غزه بودند، وجود ندارد. درباره کودکان غزه نیز شرایط اصلا مناسب نیست. کودکان در این منطقه به شدت آسیب پذیر هستند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha