• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403070705093
  • خبرنگار : 71468

انتقاد از جداشدن رویینگ در مجمع سالیانه قایقرانی/ اسبقیان: بهترین تصمیم است

انتقاد از جداشدن رویینگ در مجمع سالیانه قایقرانی/ اسبقیان: بهترین تصمیم است

مجمع سالیانه فدراسیون قایقرانی برگزار شد و یکی از روسای هیات‌ها از جداسازی رویینگ انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، مجمع سالیانه فدراسیون قایقرانی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. محمدشروین اسبقیان به عنوان نماینده وزارت ورزش و غلامرضا نوروزی به عنوان نایب رئیس کمیته ملی المپیک در مجمع شرکت کردند.‌

مهسا جاور، زینب نوروزی، محمدنبی رضایی و علی آقامیرزایی که در المپیک پاریس مسابقه دادند، در این مجمع حضور داشتند.‌

رویینگ با استقلال کار خودش را انجام می‌دهد 

علیرضا سهرابیان در ابتدای مجمع سالیانه بیان کرد: خیلی  خوب است که قایقرانی به شرایطی رسیده که روی مدال‌های آن حساب می‌کنند. امیدوارم قایقرانی روزی در المپیک مدال بگیرد.‌ کار  سخت است اما می‌توان امیدوار بود.‌ زمانی که رییس وقت فدراسیون قایقرانی که الان وزیر ورزش و جوانان است صحبت از مدال آوری در بازی‌های آسیایی کرد، برخی به تمسخر گرفتند اما در بازی‌های آسیایی دوحه اولین مدال به دست آمد و باعث شد دیدگاه متفاوت شود.  

سهرابیان در مورد جدایی رویینگ از فدراسیون قایقرانی گفت: به احتمال زیاد رویینگ از فدراسیون  قایقرانی جدا می‌شود و به صورت مستقل به کار خود ادامه خواهد داد. رویینگ با توجه به اینکه المپیکی است با استقلال کارش را انجام  خواهد داد. 

همچنین محمدشروین اسبقیان در مجمع گفت: برخی مصوبات هیات رییسه را هفت نفر امضا کردند در حالی که ۱۱ عضو داشته و چرا این اتفاق رخ داده است. خزانه‌دار اعلام کرد به همه آنها دسترسی نداشتیم که اسبقیان پاسخ داد: یک امضا است و چگونه دسترسی نداشتید و به خزانه‌دار اعلام کرد که فرد با تجربه‌ای هستید و برای مجمع بعدی حل و فصل شود. 

در ادامه اسبقیان  سوال کرد که چرا ۹ هیات فدراسیون با سرپرستی اداره می‌شوند و از دبیر فدراسیون توضیح خواست.

بازرس نیز در مورد برنامه استعدادیابی  فدراسیون ایراد گرفت و سهرابیان پاسخ داد: ما باشگاه‌ها را موظف کردیم دو نیروی جوان در ترکیب خود قرار دهند و باید از آنها حتما استفاده کنند نه اینکه روی نیمکت بنشینند.

اسبقیان نیز در واکنش به صحبت‌های سهرابیان گفت: منظور بازرس این است طرح و برنامه برای استعدادیابی وجود ندارد. برگزاری مسابقات در رده نوجوانان و جوانان قطعا قهرمان معرفی می‌کند اما آنچه مد نظر کارشناسان است، پیکر سنجی و استعدادیابی با یک طرح منسجم است.

به گزارش ایسنا، در ادامه برای انتخاب خزانه‌دار و نایب رییس رای‌گیری انجام شد که خسرو ابراهیمی با ۴۷ رای به عنوان نایب رییس انتخاب شد. محمد تقی محمدیان نیز با ۵۱ رای به عنوان خزانه‌دار انتخاب شد. 

انتقاد رییس هیات تهران از جدا شدن رویینگ: نابود می‌شود

خدادادی رییس هیات تهران در مجمع بیان کرد: در جایی که وزیر از جنس قایقرانی است توقع بیجا نیست که به قایقرانی توجه شود. نگذارید مجموعه آزادی از بین برود. ۵۰ سال دریاچه لای‌روبی نشده است و سال گذشته دریاچه در حال خشک شدن بود. دو سال پیش بادبانی از قایقرانی جدا شد آیا به جایی رسید؟ اصلا امکانات جداسازی را داشتیم؟ حالا هم می‌خواهند رویینگ را جدا کنند. برای ثبت در تاریخ می‌گویم، جدا کردن رویینگ از فدراسیون قایقرانی نابودی این رشته است. سه سال دیگر باید مانند بادبانی دوباره به فدراسیون برگردد یا رو به انقراض است. اعتقاد دارم توانایی جدا کردن رویینگ را نداریم. الان اگر رویینگ جدا شود، مسئول هیات آن باید در تهران کجا باشد؟ باید  با لب‌تاپ در ماشین بنشیند و کار خود را انجام دهد؟ 

محمدشروین اسبقیان نیز در مجمع بیان کرد: خوشحالم دوستان خود را در قایقرانی دیدم. همه با هم رفیق هستیم اما آقای دنیامالی می‌گوید با همه رفیق هستم اما در کار جدی هستم. مقام معظم رهبری هم فرمودند ورزش یک امر جدی است. ما برای دو رویداد مهم آماده می‌شویم. آقای دنیا مالی می‌گوید قدم اول را باید در بازی‌های آسیایی ناگویا محکم برداریم. سپس در المپیک ۲۰۲۸ باید پرچم ایران برافراشته و سرود ایران نواخته شود. باید برنامه داشته باشیم و پله‌پله جلو برویم. باید خودکار به دست بگیریم و فکر کنیم. 

او ادامه داد: باید سرپرستی‌ها را تمام کنیم. زمانی که ما به وزارت ورزش آمدیم ۱۸ فدراسیون سرپرست داشت و اصلا خوب نبود و برنامه‌ریزی کردیم انتخابات فدراسیون ها برگزار شود. برای شطرنج می‌خواستیم انتخابات را برگزار کنیم اما گفتیم صبر کنیم شاید آقای دنیامالی ملاحاظاتی دارد. 

اسبقیان در مورد اعتبارات فدراسیون قایقرانی گفت: اعتبارات فدراسیون در سال گذشته ۲۲ میلیارد تومان بوده است. ۱۹ میلیارد هم برای تجهیزات داده شد و ۱۴ میلیارد هم بودجه مجلس بود که جمعا ۵۵ میلیارد شد و رشد خوبی داشت.

او در مورد جداسازی رویینگ و بادبانی تاکید کرد: بدون تعارف بگویم آقای دنیامالی از مدیران کاربلد است. او مدیر ورزشی است و در قایقرانی موفق بوده است. این جداسازی برای قایقرانی یک فرصت و ظرفیت است. قایقرانی برای آقای دنیامالی مانند بچه‌اش است. او پدر قایقرانی است بنابراین اطلاعات لازم و کافی دارد. در مورد قایقرانی  به او اقتدا می‌کنم. براساس ماده ۱۱  دستورالعمل و وظایف وزارت ورزش، این نهاد می‌تواند فدراسیونی را تشکیل دهد و یا منحل کند. به نظرم بهترین تصمیم است. چون  رویینگ و بادبانی فدراسیون مستقل جهانی دارند و چرا باید آنها را داخل یک فدراسیون قرار دهند. دغدغه این است ورزشکاران رویینگ کجا تمرین کنند. آقای دنیامالی با من و وزیر نیرو صحبت کرد و حل کردیم که پشت سدها تمرین کنند. تشکیلات ساختمان رویینگ باید جدا شود. بادبانی فعلا ظرفیت فدراسیون شدن ندارد اما به عنوان انجمن مستقل مورد بررسی قرار گرفت و مقدمات آن مصوب شد و نظر وزیر هم مثبت است. من معتقدم با جدایی رویینگ، آقای سهرابیان موفق تر عمل کند و تمرکز خود را روی آبهای آرام می‌گذارد. او قول داده در بازی‌های آسیایی ناگویا نتایج خوبی بگیرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha