• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070705423
  • خبرنگار : 71628

پیام رئیس آنروا درباره وضعیت غیرنظامیان در میان حملات رژیم صهیونیستی به لبنان

پیام رئیس آنروا درباره وضعیت غیرنظامیان در میان حملات رژیم صهیونیستی به لبنان

مدیر آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی(آنروا) در پی تشدید حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان بر ضرورت هدف قرار نگرفتن زیرساخت‌های غیرنظامی و حفاظت از غیرنظامیان تاکید کرده و از باز شدن هفت اردوگاه به روی آوارگان لبنانی خبر داد.

به گزارش ایسنا، «فیلیپ لازارینی»، مدیر آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در پی تشدید حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس گفت که این حملات موجب آوارگی هزاران نفر از مردم از خانه‌های خود، از جمله پناهندگان فلسطینی جنگ غزه شده است.

لازارینی در این پیام آورده است: گسترش بیشتر جنگ تنها موجب رنج بیشتر غیرنظامیان خواهد شد. باید از غیر نظامیان حفاظت شود. زیرساخت‌های نظامی نباید مورد هدف قرار بگیرند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی با ادعای مستتر بودن مراکز حساس نظامی حزب‌الله لبنان در مناطق و اماکن مسکونی و غیرنظامی، ساختمان‌های مسکونی را در لبنان هدف قرار داده است.

به گفته او، هفت پناهنگاه به روی آوارگان حملات رژیم صهیونیستی باز شده است.

لازارینی نوشت که بسیاری از این آوارگان که شاهد تکرار چرخه درگیری‌ها طی چند دهه بوده‌اند دچار شوک و آسیب روانی شده‌اند.

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان طی روزهای گذشته و در پی پاسخ حزب‌الله لبنان به انفجار پیجرها و بی‌سیم‌های اعضای حزب‌الله که منجر به زخمی و به شهادت رسیدن ده‌ها تن شد، حملات به مناطق جنوبی لبنان را تشدید کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد. این حمله علاوه بر شهادت و زخمی شدن ده‌ها لبنانی، ویرانی گسترده‌ای بر جای گذاشت.

حملات تجاوزکارانه اشغالگران به بیروت همچنین در طول شب گذشته ادامه یافت و چند منطقه دیگر در ضاحیه جنوبی این شهر هدف قرار گرفت.

حزب‌ الله لبنان امروز (شنبه) در بیانیه‌ای تایید کرد که سید حسن نصرالله، دبیرکل این جنبش در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha