• یکشنبه / ۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070806197
  • خبرنگار : 71129

راهپیمایی اروپایی‌ها در حمایت از فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی

راهپیمایی اروپایی‌ها در حمایت از فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی

در پی تداوم جنایات صهیونیست‌ها، اعتراضاتی در حمایت از فلسطین و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در لبنان و نوار غزه در سراسر اروپا برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این راهپیمایی‌ها علیه رژیم صهیونیستی در استکهلم، هلسینکی، پاریس، ژنو و استانبول برگزار شد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی‌ها خشم و انزجار خود را بابت اقدامات و حملات رژیم صهیونیستی ابراز کرده و خواستار پایان خشونت‌ها شده و در عین حال، این اوضاع را «نسل‌کشی» توصیف کرده و بر انجام اقدامی جهانی تاکید کردند.

در همین حال صدها نفر به سمت سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم رفته و پرچم‌های لبنان و فلسطین را در دست داشتند. شعار «دست از لبنان بکشید» و «فلسطین را آزاد کنید» هم از سوی شرکت‌کنندگان در راهپیمایی استکهلم شنیده می‌شد.

«ساموئل گیرما» فعال و هنرمند سوئدی، رژیم صهیونیستی را «تروریست» خواند و خواستار بایکوت تجارت با رژیم صهیونیستی در پی حملات تروریستی این رژیم در لبنان و بیروت شد.

یکی از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی نیز عملیات رژیم صهیونیستی در منطقه را محکوم کرد و گفت: «آنها کودکان را می‌کشند. این دیگر جنگ نیست حمله تروریستی است.»

راهپیمایی دیگری هم در هلسینکی نیز برگزار شد و در آنجا نیز شرکت‌کنندگان خواستار توقف فوری عملیات رژیم صهیونیستی در لبنان شدند.

راهپیمایی اروپایی‌ها در حمایت از فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی
تظاهرات حامیان فلسطین

در پاریس نیز شرکت‌کنندگان در راهپیمایی حمایت از فلسطین بنرهایی در دست داشتند که رویشان نوشته شده بود «به نسل‌کشی در غزه پایان دهید» و «اسرائیل را بایکوت کنید.»

بسیاری از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی پاریس چفیه داشتند و تصاویری از شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی کشته شده به دست گرفته بودند که در ۲۰۲۲ توسط نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

یکی از شرکت‌کنندگان از سکوت غرب بابت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان شکایت کرد و گفت: «من دوستان و همکاران لبنانی دارم که خانواده‌هایشان در منطقه گیر افتاده‌اند اما غرب همچنان کاری نمی‌کند.»

شرکت‌کنندگان از گروه «کمیته اقدام فلسطین» در ترکیه به سمت کنسولگری تل‌آویو رفته و شعار «اسرائیل قاتل، از فلسطین برو بیرون» و «اسرائیل قاتل، از لبنان برو بیرون» سردادند. آنها پرچم بزرگی از فلسطین در دست داشتند و شعار می‌دادند: «اسرائیل نسل‌کش، مسئول خواهد بود، مردم فلسطین و لبنان مقاومت می‌کنند و پیروز خواهند شد.»

یکی از اعضای این گروه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با حمایت قدرت‌های امپریالیست، «ماشین مرگ» است که مسئول خرابی‌های گسترده در منطقه است. وی همچنین مقاومت مردم فلسطین و لبنان را ستود و گفت، مبارزه آنها برای آزادی و عدالت منشا امیدواری در سراسر جهان است.

فعالان یک گروه غیردولتی ترکیه‌ای «Human Movie Team» نیز در برابر سازمان ملل در ژنو علیه حملات رژیم صهیونیستی در غزه دست به تجمع زدند.

شرکت‌کنندگان از جمله اعضای ترکیه‌ای این گروه و جامعه مسلمانان سوئیس با در دست داشتند پرچم‌های فلسطین و بنرهایی خواستار اقدام علیه خشونتی شدند که رژیم صهیونیستی در قبال غیرنظامیان روا می‌دارد.

یکی از اعضای این گروه گفت: «روزهای زیادی از آغاز نسل‌کشی در غزه و کشته شدن ۴۲ هزار نفر می‌گذرد.»

وی همچنین رژیم صهیونیستی را بابت بمباران بیمارستان‌ها و قطع دسترسی به نیازهای اساسی مانند آب آشامیدنی، دارو و غذا که به رنج و مرگ فلسطینی‌ها منجر شده، محکوم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha