• دوشنبه / ۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403070907335
  • خبرنگار : 71129

وزیر دفاع هند، پاکستان را «کارخانه تروریسم» خواند

وزیر دفاع هند، پاکستان را «کارخانه تروریسم» خواند

وزیر دفاع هند، پاکستان را متهم کرده است که در بحبوحه بحران شدید اقتصادی، به دنبال کمک مالی از موسسات مالی جهانی برای حفظ یک «کارخانه تروریسم» است.

به گزارش ایسنا، «راجناس سینگ» وزیر دفاع هند در یک نشست سیاسی در جامو و کشمیر هند بر تلاش‌های دهلی در دوران نخست وزیری نارندرا مودی برای توسعه کشمیر تاکید و به بسته اقتصادی سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ اشاره کرد که از آنچه که اسلام آباد از صندوق جهانی پول درخواست می‌کند، بیشتر است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، وی افزود: «اگر روابط بین هند و پاکستان بهتر بود، دهلی نو می‌توانست بسته مالی بزرگتر از آنچه اسلام آباد از صندوق بین‌المللی پول می‌خواست، ارائه دهد.»

صندوق بین‌المللی پول یک وام ۷ میلیارد دلاری را به عنوان بخشی از برنامه کمک مالی خود به پاکستان که با عدم رشد، تورم بالا و فقر رو به افزایش روبرو است، تصویب کرد. پاکستان از زمان استقلال در سال ۱۹۴۷، ۲۳ بسته کمک مالی دریافت کرده و در حال حاضر پنجمین بدهکار بزرگ صندوق بین‌المللی پول است که ۶.۲ میلیارد دلار بدهکار است.

وزیر دفاع هند همچنین گفت، اسلام‌آباد از این پول‌ها برای راه اندازی و اداره یک «کارخانه تروریستی» استفاده می‌کند.

سینگ همچنین با اشاره به حملات اخیر علیه پرسنل نظامی و غیرنظامیان نسبت به تلاش‌های ادعایی پاکستان برای احیای تروریسم در منطقه هشدار داد: «هر زمان که درباره تروریسم تحقیق می‌کنیم، متوجه دخالت پاکستان می‌شویم. دولت‌های متوالی از پاکستان خواسته‌اند تا به اردوگاه‌های تروریستی خود پایان دهند، اما فایده‌ای نداشت.»

اظهارات این مقام هندی همزمان با انتخابات مجلس محلی جامو و کشمیر، اولین انتخابات در یک دهه اخیر بود. مرحله سوم و نهایی رای گیری قرار است اول اکتبر برگزار شود و نتایج آن در تاریخ ۸ اکتبر اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۶:۰۸

آقای مودی هم خودش مجرمی است که طرفدارصهیونیستهاست.