• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071007697
  • خبرنگار : 71610

ارتش لبنان تخلیه مراکز دیده‌بانی در خط مرزی با اراضی اشغالی را تکذیب کرد

ارتش لبنان تخلیه مراکز دیده‌بانی در خط مرزی با اراضی اشغالی را تکذیب کرد

در حالیکه منابع خبری از تخلیه یک مرکز دیده‌بانی ارتش لبنان در پی حمله زمینی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور خبر داده بودند، ارتش لبنان این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، فرماندهی ارتش لبنان تاکید کرد: با ادامه حملات وحشیانه روزافزون دشمن اسرائیلی به مناطق مختلف لبنان، برخی رسانه‌ها اطلاعات نادرستی در مورد عقب نشینی چندین کیلومتری ارتش از پاسگاه‌های مرزی جنوبی خود منتشر کردند. 

ارتش لبنان در بیانیه‌ای افزود: آنچه در رسانه‌ها مبنی بر خروج یگان‌هایمان از پاسگاه‌های مرزی و منتقل شدن آنها به کیلومترها دورتر از مرزها منتشر شده را تکذیب می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما در حال جابجایی برخی از نقاط دیده‌بانی خط مقدم در بخش‌های مسؤولیت تعیین شده آنها هستیم. ما به همکاری و هماهنگی با نیروهای سازمان ملل در لبنان (یونیفل) ادامه می‌دهیم.

پیشتر منابع امنیتی لبنان مدعی شدند همزمان با «اقدامات میدانی» ارتش رژیم صهیونیستی در امتداد خط مرزی، ارتش لبنان یک مرکز دیده‌بانی در مرز را تخلیه کرد.

یک منبع در ارتش لبنان در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت: ارتش لبنان با توجه به خطر حمله گسترده زمینی، نیروهای خود را در نزدیکی مرز با اسرائیل جابجا می‌کند.

شبکه لبنانی الجدید نیز در این باره گزارش داد: از طریق نیروهای یونیفل از ارتش لبنان خواسته شد تا برخی از پاسگاه‌های مرزی را برای آمادگی برای حمله زمینی مورد نظر اسرائیل به لبنان تخلیه کند و تخلیه در ساعات اولیه عصر دوشنبه انجام شد.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که عملیات نظامی متمرکز زمینی را در جنوب لبنان آغاز کرده است.

در بیانیه‌ای که در این باره منتشر شده آمده است: بر اساس تصمیم سطح سیاسی، ارتش اسرائیل از ساعاتی پیش عملیات زمینی هدفمند و محدود را در جنوب لبنان علیه اهداف و زیرساخت‌های حزب‌الله لبنان در تعدادی از روستاهای نزدیک مرز لبنان آغاز کرده است.

ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن زیرساخت‌های مقاومت لبنان درحالی است که این رژیم در ساعات گذشته، مناطق مسکونی و غیرنظامی را هدف قرار داده که به شهادت غیرنظامیان لبنانی انجامیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha