• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071008137
  • خبرنگار : 50295

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

نزدیک به ۴ هزار سالمند تحت پوشش خدمات بهزیستی زنجان هستند

نزدیک به ۴ هزار سالمند تحت پوشش خدمات بهزیستی زنجان هستند

ایسنا/زنجان مدیرکل بهزیستی استان زنجان از ارائه خدمات به ۳۹۴۴ نفر از سالمندان استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۲۷۷ سالمند دارای معلولیت و ۶۶۷ بانوی سرپرست خانوار هستند که ۸۳ درصد از سالمندان تحت پوشش دارای معلولیت و ۱۷ درصد جزو زنان سرپرست خانوار محسوب می‌شوند.

روح‌اله خدابنده‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن گرامی‌داشت هفته سالمندان با شعار «سالمندی، فردایی بهتر»، اظهار کرد: همه سالمندان تحت پوشش واحدهای مددکاری بهزیستی استان علاوه بر دریافت مستمری، از کمک هزینه درمان و توانبخشی، ودیعه مسکن، معیشتی، وسایل کمک توان‌بخشی، لوازم ضروری زندگی و بسته‌های حمایتی بهره‌مند هستند.

وی از فعالیت ۳ مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان زنان و مردان (یک مرکز سالمندان مردان و یک پردیس سالمندان در زنجان و یک مرکز سالمندان زنان در هیدج) در استان خبر داد و تصریح کرد: همه خدمات آموزشی و مراقبتی توانبخشی حرفه‌ای، اجتماعی، توانپزشکی، مهارتی و ... به صورت شبانه‌روزی به ساکنان سالمند این مراکز ارائه می‌شود و اقامت بیشتر افراد در این مراکز یارانه‌ای بوده و اغلب هزینه‌ها با حمایت خانواده و یارانه سازمان بهزیستی تامین می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی و مراقبتی به سالمندان در قالب مراکز مراقبتی روزانه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دو مرکز مراقبتی روزانه در این زمینه فعالیت می‌کنند و به سالمندان تحت پوشش خدمات پرستاری، مددکاری، مشاوره‌ای، گفتاردرمانی، کاردرمانی، آموزشی، توان‌بخشی با استفاده ار هنر و ورزش و اصول تغذیه سالم را ارائه می‌دهند.

وی افزود: همچنین در زمینه ارائه خدمات به سالمندان، یک NGO مردم نهاد در شهرستان خدابنده با هدف ارتقای شادکامی و احساس رضایت در سالمندان فعالیت می‌کند تا امکان حضور سالمندان سالم و فعال در این سازمان مردم نهاد و استفاده از ظرفیت و توانمندی آنها در مشارکت اجتماعی و اوقات فراغت سالمندان فراهم شود.

خدابنده‌لو با بیان اینکه طرح ارتقای توانمندی افراد دارای معلولیت شنوایی، بینایی، آسیب نخاعی و سالمندان توسط بهزیستی اجرا می‌شود، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۳۰ فرد دارای معلولیت و سالمند در استان از خدمات این طرح بهره‌مند شدند و کلاس‌های آموزشی شیوه زندگی سالم، مراقبت‌های ویژه دوران سالمندی و آگاه‌سازی معلولیت‌ها و پیشگیری از آن در دوران سالمندی ... برای سالمندان تحت پوشش برگزار شده است. 

خدابنده‌لو تامین وسایل کمک توانبخشی، حق پرستاری برای سالمندان بسترگرا، ارائه خدمات ویزیت در منزل، خدمات مراقبت در منزل را نیز جزو سایر برنامه‌های مراقبتی سازمان در قبال گروه سالمند جامعه برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha