• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071109262
  • خبرنگار : 50532

بازرس کل گیلان:

شهرداری آستارا اقدامات عمرانی لازم را در برکه پریان انجام دهد

شهرداری آستارا اقدامات عمرانی لازم را در برکه پریان انجام دهد

ایسنا/گیلان بازرس‌کل استان گیلان با بیان اینکه شهرداری آستارا اقدامات عمرانی لازم را در برکه پریان انجام دهد، گفت: برای تعیین تکلیف برکه پریان به شهرداری آستارا فرصت یک ماهه داده می شود.

احمد آقایی روز چهارشنبه، ۱۱ مهرماه در حاشیه بازدید از برکه پریان در شهر مرزی آستارا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طبق مصوبات قبلی، برکه پریان در اختیار شهردای آستارا قرار گرفت تا در راستای اجرای فضایی برای رفاه مردم اقدامات عملی لازم صورت گیرد و تاکنون کار خاصی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه قرار بر این بود این برکه برای امور رفاهی، اقتصادی و اجتماعی مردم آستارا برنامه ریزی و گزارشات لازم ارائه شود، افزود: تا به امروز هیچ اقدام عملی در این راستا صورت نگرفته است و اگر تا مدت زمان یک ماه شهرداری آستارا تعیین تکلیف نکند، برکه پریان از شهرداری آستارا تحویل گرفته خواهد شد و به بخش خصوصی واگذار می شود تا در مسیر درست و متناسب با شهرستان اقدامات عملی صورت گیرد.

شهرداری آستارا اقدامات عمرانی لازم را در برکه پریان انجام دهد

بازرس کل گیلان با اشاره به صدور سند اراضی «برکه پریان» به نام دولت جمهوری اسلامی ایران، گفت: زمین «برکه پریان» در آستانه تصرف افراد سودجو قرار گرفته بود که با اعلام به موقع شهرداری آستارا و همکاری و همیاری سایر دستگاه‌ها بعد از دو سال تلاش فراوان، سند به نام دولت صادر شد و دستگاه قضایی از تصرف غیرقانونی «برکه پریان» در شهر مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان به مساحت ۸۳ هزار و ۴۰۹ مترمربع و ارزش دست کم ۳۰۰۰ میلیارد تومان جلوگیری کرد.

به گزارش ایسنا، برکه پریان در یک موقعیت مطلوب و بهترین نقطه شهر آستارا و در مجاورت دریا و بازار بزرگ ساحلی آستارا قرار دارد و با توجه به مستندات موجود و کار کارشناسی حرفه‌ای و تخصصی، از صدور سند مالکیت به نام شخص مدعی جلوگیری شد و همزمان اقدام لازم برای هماهنگی و همکاری و تهیه نقشه‌های حدنگاری از سوی دستگاه‌های متولی به ویژه ادارات منابع طبیعی، واحد حقوقی شهرداری آستارا، راه و شهرسازی و ثبت اسناد و املاک در دستور کار قرار گرفت.

برکه پریان آستارا که زمینی ۱۰ هکتاری است توسط اسناد و پیگیری شهرداری آستارا و قوه قضائیه از سودجویان گرفته و در تاریخ ۲۱ مردادماه امسال تحویل شهرداری آستارا شد تا در راستای منافع مردم و ایجاد فضای مناسب اقتصادی، فرهنگی و ورزشی اقدام شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha