• جمعه / ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403071310222
  • خبرنگار : 71038

تحلیل سفیر ایران در عربستان از یک نشست مشترک در دوحه

تحلیل سفیر ایران در عربستان از یک نشست مشترک در دوحه
سفیر ایران در عربستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان با اشاره به نشست مشترک وزرای امور خارجه ایران و شورای همکاری خلیج فارس در قطر گفت: ایران در تقویت همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه و تقویت منطقه گرایی برای تحقق توسعه و امنیت جدی است.

به گزارش ایسنا، علی‌رضا عنایتی در این ارتباط در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دیدار مشترک وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری در دوحه، نخستین گام برای یک همکاری منطقه‌ای فراگیر و تلاشی ضروری برای تحقق ایده منطقه‌گرایی است.»

وی افزود: «ایران در تقویت همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه و تقویت منطقه گرایی برای تحقق توسعه و امنیت جدی است.»

بر اساس این گزارش، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در روز پنجشنبه در نشستی در دوحه قطر، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داده و بر همگرایی و همکاری کشورهای منطقه با یکدیگر در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

در این نشست که به ریاست شیخ «محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی»، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر برگزار شد، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با بررسی تحولات منطقه، بر ادامه گفت‌وگوهای دوجانبه و چندجانبه در جهت تقویت روابط فیمابین و یافتن راه های همکاری در جهت رشد و شکوفایی منطقه تأکید کردند.

 سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال از برگزاری این نشست، بر اهتمام دائمی کشورمان به همسایگان و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و حرکت در جهت ایجاد منطقه قوی با مشارکت همه کشورهای منطقه تأکید کرد.

 وزیر خارجه ایران توسعه و پیشرفت منطقه را در گرو ثبات و امنیت آن دانست و ابراز امیدواری نمود با همکاری و هم افزایی کشورهای منطقه، امنیت و توسعه منطقه تامین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha