• جمعه / ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403071310234
  • خبرنگار : 71038

با اشاره به بیانات رهبر انقلاب

کارشناس مسائل منطقه: ایران وارد مرحله جدیدی از بازدارندگی شده است

کارشناس مسائل منطقه: ایران وارد مرحله جدیدی از بازدارندگی شده است

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران و همچنین سفر وزیر خارجه ایران به بیروت به‌رغم حملات گسترده شب گذشته رژیم صهیونیستی گفت: این تحولات نشان می‌دهد که بعد از عملیات وعده صادق ۲، وارد مرحله جدیدی از قدرت بازدارندگی ایران شده‌ایم. 

«سید رضا میرابیان» در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با بیانات حضرت آیت‌الله «سید علی خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه تهران گفت: بیانات امروز مقام معظم رهبری در راستای تبیین هدف‌ها و سیاست‌های نظام در ارتباط با حمایت از جریان مقاومت و تحولات اخیر در منطقه بود و در واقع  ایشان بار دیگر بر حمایت بدون چون و چرای ایران از آرمان فلسطین و همچنین لبنان و محور مقاومت تاکید کردند.

رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران گفتند: احکام دفاعی اسلام تکلیف ما را معلوم کرده است؛ هم احکام دفاعی اسلام، هم قانون اساسی خودمان. حتی در قوانین بین‌المللی هم این جزو مسلمات است که هر ملتی حق دارد از خاک خود، از خانه خود، از کشور خود، از منافع خود، دفاع کند در مقابل متجاوز؛ معنای این حرف این است که ملت فلسطین حق دارد در مقابل دشمنی که خاک او را تصرف کرده و خانه او را اشغال کرده و مزرعه او را ویران کرده و زندگی او را تباه کرده بایستد.

ایشان افزودند: آن کسانی که کمک هم به ملت فلسطین می‌کنند، وظیفه خودشان را انجام می‌دهند و هیچ کسی بر اساس هیچ قانون بین‌المللی حق ندارد به ملت لبنان، به حزب الله لبنان اعتراض کند که چرا شما از غزه، از قیام مردم فلسطین حمایت کردید، وظیفه آن‌هاست، باید می‌کردند.

آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: این هم حکم اسلامی‌ است، هم قانون عقلی است، هم منطق بین‌المللی و جهانی‌ است. فلسطینی‌ها از خاک خودشان دارند دفاع می‌کنند، دفاع آنها مشروع است، کمک به آن‌ها هم مشروع است. بنابراین همه این حملات، طوفان الاقصی که در سال گذشته همین ایام تقریباً انجام گرفت یک حرکت درست منطقی قانونی بین‌المللی بود و حق با فلسطینی‌ها بود. دفاع جانانه لبنانی‌ها از مردم فلسطین هم مشمول همین حکم است، آن هم قانونی‌ست، آن هم معقول است، منطقی‌ است و مشروع است و کسی حق ندارد از آن‌ها انتقاد کند که چرا شما در این دفاع وارد شدید.

باید راه مقاومت با قوت و قدرت بیشتر ادامه پیدا کند

میرابیان، کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به خطبه دوم مقام معظم رهبری به زبان عربی تصریح کرد: ایشان در خطبه دوم نماز جمعه خود ترجیح دادند که به صورت مستقیم با جهان عرب صحبت کنند و در این سخنان ضمن مرور جنایت‌های رژیم صهیونیستی در چند وقت اخیر بر اهمیت دفاع از قیام مردم فلسطین و مبارزه با صهیونیست‌ها از سوی جهان اسلام تاکید کردند و گفتند که باید راه مقاومت با قوت و قدرت بیشتر ادامه پیدا کند. 

رهبر انقلاب در خطبه دوم گفتند: دشمن پلید و زبون چون نمی‌تواند به تشکیلات مستحکم حزب‌الله یا حماس یا جهاد اسلامی و دیگر سازمان‌های مجاهد فی‌سبیل‌الله صدمه‌ی جدّی بزند، ترور و تخریب و بمباران و کشتار غیر نظامیان و داغدار کردن غیرمسلّحین را نشانه‌ پیروزی خود قلمداد می‌کند. نتیجه چیست؟ محصول این رفتار، تراکم خشم و افزایش انگیزه‌ی مردم و سر برآوردن مردان و سرداران و رهبران و از جان‌گذشتگان بیشتر، و تنگ‌تر شدن حلقه‌ محاصره‌ی گرگ خون‌آشام، و سرانجام حذف وجود ننگین او از صحنه‌ی وجود است، ان‌شاءالله.

قدرت بازدارندگی ایران چندین برابر افزایش یافته است

میرابیان همچنین با اشاره به سفر امروز «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به لبنان تصریح کرد: به‌رغم رغم تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی در مورد هواپیماهای ایرانی که به مقصد لبنان حرکت کنند و حملات شب گذشته این رژیم به جنوب بیروت، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اقدامی شجاعانه و به‌رغم این تهدیدها همراه با هیاتی  به لبنان سفر کردند تا ضمن همدردی با مردم لبنان با مقامات این کشور نیز در مورد تحولات اخیر رایزنی و گفت‌وگو کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه «عملیات وعده صادق ۲ ما را وارد مرحله جدیدی کرده و قدرت بازدارندگی ایران را چندین برابر افزایش داده است»، گفت: قدرت رژیم صهیونسیتی رو به افول است و این را در روزهای آینده به صورت جدی‌تر شاهد خواهیم بود.

رهبر انقلاب درباره عملیات وعده صادق ۲ نیز گفتند: کار درخشان نیروهای مسلح ما در دو سه شب قبل یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha