• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072821100
  • خبرنگار : 71516

مسئول صهیونیست: حماس همچنان در غزه قدرتمند است

مسئول صهیونیست: حماس همچنان در غزه قدرتمند است

یک مسئول ارشد صهیونیست تاکید کرد شهادت رهبر حماس در نوار غزه هرگز به جنگ پایان نخواهد داد و اهداف رژیم صهیونیستی در نوار غزه هنوز محقق نشده است.

به گزارش ایسنا، یک مسئول ارشد صهیونیست به روزنامه «اسراییل هیوم» گفت: جنبش حماس همچنان از قدرت نظامی در نوار غزه و کنترل غیرنظامی برخوردار است و ۱۰۱ اسیر صهیونیست را در اختیار دارد که باید آنها را به خانواده‌هایشان بازگرداند.

این مسئول گفت: در دو هفته قبل از ترور یحیی السنوار اشاره‌هایی درباره آمادگی حماس برای نرمش نشان دادن در خصوص شروط معامله تبادل اسرا و موضوع عقب نشینی اسرائیل از محور فیلادلفیا به مقامات اسرائیلی رسید. دلیل این مسئله کاهش حجم کمک‌هایی است که وارد شمال نوار غزه شده است. همین مسئله کنترل غیرنظامی در این منطقه را برای حماس دشوار می‌کند.

این مسئول گفت: اسرائیل می‌داند که از بین بردن کنترل غیرنظامی حماس بر نوار غزه و کمک‌هایی که از جهان به دست آن می‌رسد کلید تحقق اهداف جنگ است و به خاطر این مسئله دفتر نخست وزیر یک ایده جدیدی را درباره این موضوع مطرح کرده است.

این مسئول گفت: بعد از اینکه تلاش‌های قبلی برای توزیع کمک‌ها از طریق عشایر و سازمان‌های بین‌المللی امدادرسان با مشکلاتی مواجه شد تل آویو اکنون در حال بررسی این ایده است که شرکت‌های ویژه آمریکایی مسئول ورود کمک‌ها از گذرگاه‌ها و اسرائیل و توزیع آن در میان غیرنظامیان در نوار غزه شوند.

بر اساس این طرح، ارتش رژیم صهیونیستی مسئول وضعیت امنیتی خواهد بود «تا نیروهای حماس دست به حملاتی علیه کارمندان شرکت‌های مذکور نزنند» اما سربازان اسرائیلی مسئول توزیع مواد غذایی نخواهند بود.

«یحیی السنوار» رهبر حماس و مغز متفکر عملیات طوفان الاقصی در حملات و درگیری‌ها با نیروهای اسرائیلی در جنوب نوار غزه به شهادت رسید. ترور وی با محکومیت‌ گروه‌های مقاومت در منطقه مواجه شده است.

برخی مسئولان و رسانه‌های عبری می‌گویند جنبش حماس با وجود ترور السنوار همچنان می‌تواند با قدرت به فعالیت خود و مقابله با صهیونیست‌ها ادامه بدهد و تهدیدی برای این رژیم باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha