• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072821307
  • خبرنگار : 71496

سازمان آزادی‌بخش فلسطین پس از شهادت السنوار، اتحاد ملی را خواستار شد

سازمان آزادی‌بخش فلسطین پس از شهادت السنوار، اتحاد ملی را خواستار شد
یحیی السنوار در کنار جمعی از رهبران فسلطین، غزه ۱ اکتبر ۲۰۲۲

سازمان آزادی‌ بخش فلسطین نیز همانند جنبش فتح در پی شهادت یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، اتحاد ملی فلسطین برای مقابله با دشمن صهیونیستی را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در بیانیه‌ای که پس از تایید شهادت یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس منتشر کرد، به تمامی ملت فلسطین و گروه‌های اقدام ملی، شهادت یحیی السنوار، رهبر بزرگ ملی فلسطین را تسلیت گفته و اتحاد ملی فلسطین را خواستار شد.

این کمیته در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: استمرار رژیم صهیونیستی در ارتکاب کشتارهای وحشیانه و نسل‌کشی در حق فلسطینی‌ها و امت عربی در فلسطین و لبنان بار دیگر نشان می‌دهد که کابینه راست‌ افراطی رژیم صهیونیستی زیر بار اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی نمی‌رود.

همچنین کمیته یاد شده اعلام کرد: این مساله بیش از پیش مستلزم آن است که ما صفوف خود در چارچوب سازمان آزادی‌بخش به عنوان تنها نماینده قانونی ملتمان متحد کرده و به مسوولیت‌های ملی خود در مقابله با تمامی تلاش‌های دشمنان که با هدف نابودسازی مساله ملی ما انجام می‌شود و نیز بازپس‌گیری تمامی حقوق غیرقابل تصرف خود از جمله حق بازگشت، توقف اشغالگری و تشکیل کشور فسلطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ و پایتختی ابدی قدس عمل کنیم.

در ادامه نیز کمیته اجرایی ساف به رهبران حماس و کادر آن و خانواده شهید السنوار صمیمانه تسلیت گفت و تلاش برای تقویت اتحاد ملی در چارچوب سازمان آزادی‌بخش به عنوان تنها نماینده قانونی را خواستار شد و تاکید کرد: به این شکل ما برای در هم شکست طرح اسرائیل برای کوچاندن ملتمان از سرزمینش چه در نوار غزه و چه در کرانه باختری و شهرک‌سازی‌ها در نوار غزه و اشغال اراضی بیشتر و تخریب خانه‌ها در کرانه باختری به ویژه قدس در یک صف خواهیم بود.

این کمیته در پایان نیز از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست اقدامات جدی را برای اجرای قطعنامه‌های خود چه آنهایی که شورای امنیت تصویب کرده و چه قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل و دادگاه‌ بین‌المللی دادگستری آغاز کند.

پیش از این جنبش فتح نیز در بیانیه‌ای که به این مناسبت منتشر کرد، اعلام کرد: ما خواهان تقویت اتحاد ملی در چارچوب تنها نماینده قانونی یعنی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) هستیم تا بتوانیم برای ناکام گذاشتن نقشه اسرائیل در یک صف بایستیم.

این جنبش در ادامه تاکید کرد: سیاست قتل و تروریسمی که کابینه رژیم اشغالگر در پیش گرفته، هرگز برای در هم شکستن اراده ملت ما برای رسیدن به حقوق مشروعش کارساز نخواهد بود.

یاد السنوار زنده خواهد ماند

جنبش ابتکارعمل ملی فلسطین نیز در بیانیه‌ای مطبوعاتی شهادت یحیی السنوار را که در حال مبارزه برای دفاع از ملت و کشورش فلسطین شهید شد، به ملت فلسطین تسلیت گفت و به جنبش حماس شهادت این رهبر برجسته و مبارز سرسخت را تبریک گفت و تاکید کرد: یاد السنوار در میان مردمش و مبارزات میهنش و در حافظه هزاران اسیری که با تمام توان برای آزادی خود مبارزه می‌کنند، زنده خواهد ماند و شهادت او تنها موجب تقویت مبارزه ملی و مقاومت برای آزادی و آزادسازی از رژیم اشغالگر ظالم خواهد شد.

این جنبش در ادامه نیز تاکید کرد: ترور رهبران مبارز حتی برای یک روز عزم و اراده مردم فلسطین را در هم نخواهد شکست و موفق به خاموش کردن آتش مقاومت و مبارزه ملی نخواهد شد و این راه تا آزادی کامل ملت فلسطین ادامه خواهد یافت.

جبهه دموکراتیک آزادسازی فلسطین نیز در بیانیه‌ای به این مناسبت اعلام کرد: یحیی السنوار (ابو ابراهیم) رهبر بزرگ ملی در حالی خون پاکش سرزمین فلسطین را سیراب کرد که تا آخرین لحظه برای دفاع از این سرزمین مبارزه می‌کرد و تا آخرین لحظه به مردم خود وفادار بود، او نپذیرفت که تسلیم شود و یا وارد مذاکره و چانه‌زنی شود و در رهبری مقاومت پرچم ایستادگی و پایداری در برابر ارتش جنایتکار و فاشیست را برافراشته نگه داشت و همواره باور داشت که راه مبارزه به یکی از این ۲ نتیجه می‌رسد: یا پیروزی یا شهادت.

این جبهه در ادامه تاکید کرد: شهید یحیی السنوار که به جای شهید اسماعیل هنیه رفیق مبارزاتی‌اش در سمت رئیس دفتر سیاسی حماس قرار گرفت، یکی از رهبران بزرگی است که کلام قاصر از بیان چیزی شایسته وداع با او است، او مرد عمل بود و اگر حرفی می‌زد به آن عمل می‌کرد و برای افتخار به او همین کافی است که با شایستگی رهبری عملیات طوفان آزادگان را نه فقط در فلسطین بلکه در کل جهان در دست داشت.

جبهه دموکراتیک آزادسازی فلسطین در ادامه بیانیه خود ضمن تسلیت به نیروهای جنبش حماس و تمامی ملت فلسطین و آزادگان جهان تاکید کرد: این اتفاق بزرگ تنها انگیزه‌ای جدید خواهد بود که ملت مقاوم و قهرمان ما و مقاومت دلیرانه آنها را به همبستگی و پافشاری بیشتری برای طی راه مبارزه و جهاد و مقابله فراگیر با ائتلاف آمریکایی-اسرائیلی و پروژه تخریبی آن سوق خواهد داد تا به پیام رهبر بزرگ خود در سحرگاه پرشکوه هفتم اکتبر عمل کنند و طوفان مقاومت تمامی خاک فسلطین را در برگیرد، سرزمینی آزاد برای فرزندانش که از آن رژیم اشغالگر و گله‌های شهرک‌نشین‌های صهیونیست با ننگ شکستی مفتضحانه بیرون رانده می‌شوند.

همچنین نهادهای اسرا و جنبش ملی اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر و آزادگان فلسطینی در داخل و خارج با انتشار بیانیه‌ای شهادت السنوار را تسلیت گفته و اعلام کردند: ما امروز شهادت یار اسرا و رهبری را تسلیت می‌گوییم که زندگی خود را در راه آزادسازی سرزمین و مردمش وقف کرد، او اسیر، آزاده و شهیدی است که پیکرش مصادره شده و در کار صدها شهید فلسطینی در قبرهای بدون نام و سردخانه‌های رژیم اشغالگر است.

آنها در ادامه بیانیه خود تاکید کردند: شهید السنوار بیش از ۲۳ سال از زندگی خود را در زندان‌های رژیم اشغالگر گذراند و بازداشت‌های او از سال ۱۹۸۲ آغاز شد و بعدها در سال ۱۹۸۵ و ۱۹۸۸ دوباره بازداشت شد، رژیم اشغالگر او را به چهار بار حبس ابد محکوم کرد و بازداشت او ادامه داشت تا زمانی که در چارچوب قرارداد وفاداری به آزادگان در سال ۲۰۱۱  همراه با اسرای دیگری آزاد شد. شهادت او هرگز ملت فسلطین را از ادامه دادن به راه مبارزه برای آزادی‌شان و آزادسازی سرزمینشان و گرفتن حق تعیین سرنوشت منصرف نخواهد کرد.

این نهادها در پایان نیز از ملت فلسطین خواستند به خون شهدا وفادار بوده و به اسرا که از زمان آغاز جنگ نسل‌کشی در زندان‌های رژیم اشغالگر با قتل و شکنجه‌های بی‌سابقه و سیستماتیک مواجه هستند، برای رهایی از شکنجه‌ها و آزارها کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha