• یکشنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403072922528
  • خبرنگار : 71415

وزیر دفاع فرانسه: جنگ غزه باید پایان یابد

وزیر دفاع فرانسه: جنگ غزه باید پایان یابد

وزیر دفاع فرانسه اظهار کرد با به شهادت رسیدن یحیی السنوار جنگ غزه باید به پایان برسد.

به گزارش ایسنا، «سباستین لوکورنو»، وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه با یک نشریه فرانسوی عنوان کرد: «جنگ غزه باید هم‌اکنون متوقف شود و بیش از حد طول کشیده که تعداد بالای تلفات غیرنظامی را در پی داشته است. این به معنی حل شدن تمامی مسائل امنیتی اسرائیل نیست.»

لوکورنو در مصاحبه با روزنامه «لاتریبون» اظهار کرد: «این واضح است که کابینه اسرائیل باید ابزار تعامل مجدد با مقام‌های فلسطینی و شرکای عرب در منطقه را پیدا کند. این کابینه باید اجازه به ورود مجدد کمک‌ها به غزه بدهد چون وضعیت بهداشتی و انسانی در این باریکه هم‌اکنون شدیدا وخیم است.»

وزیر دفاع فرانسه در ادامه این مصاحبه گفت: «اسرائیل متحد ما بوده و ما حق داریم از آن درباره اهداف نظامی دقیق و نحوه احترامش به قوانین جنگی سوال کنیم. چون پشت مساله غزه، مساله لبنان و پشت مساله لبنان مساله ایران است و به وضوح شاهد چشم‌انداز وقوع جنگی گسترده هستیم. هیچگاه تاکنون خطر بروز یک تقابل مستقیم بین اسرائیل و ایران انقدر قوی نبوده است.»

خبرنگار روزنامه لاتریبون در ادامه درباره نقش فرانسه به عنوان واسطه بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی گفت: ما در خاورمیانه جایگاه ویژه‌ای داریم. ما با همه گفتگو می‌کنیم. متحدان آمریکایی ما می‌دانند که ما از راه‌ها،‌ ابزارها و مخاطبانی برخورداریم که آنها همیشه به آنها دسترسی ندارند.

لوکورنو در بخش دیگر این مصاحبه در واکنش به «طرح پیروزی» که اخیرا «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین از آن خطاب به متحدان غربی رونمایی کرده ادعا کرد:‌ این طرح برخی جوانب جالب را دارد که شایسته مستند شدن و کار کردن به روی آنها هستند. این طرح به ویژه نشان می‌دهد که اوکراین برای مذاکرات بیشتر آمادگی دارد. این به عهده ما است که به اوکراین برای نشستن پای میز مذاکره از یک موضع قدرت مطلوب کمک کنیم چون روسیه به چیزی بجز موضع قدرت احترام نمی‌گذارد. ما باید تنها به یک سوال در ذهن خود  فکر کنیم اینکه چه تضمین‌های امنیتی می‌توانیم به اوکراین بدهیم؟ برای این منظور مطمئنا موضوع پیوستن اوکراین به ناتو مطرح است اما در کنار آن هم کارهایی است که ما می‌توانیم برای کمک به اوکراین و ساختن یک ارتش قدرتمند در اوکراین که بتواند روسیه را به شکل پایدار مایوس کند انجام دهیم.

لوکورنو درباره چشم انداز پیوستن اوکراین به ناتو و موضع دولت آمریکا در این خصوص ادعا کرد: «همه چیز بستگی به دولت بعدی آمریکا دارد. در اصل این موضوع کسی با ما فرانسوی‌ها مخالفت نکرده اما باید نوآوری داشته باشیم. اگر روزی آتش‌بس برقرار شد می‌توانیم بگوییم که روسیه بار دیگر تهاجمش را تکرار نخواهد کرد؟ مطمئنا خیر. باید بنا بر این ابزارهای یک صلح پایدار را پیدا کنیم.»

وزیر دفاع فرانسه همچنین از تمایل کشورش برای آموزش دادن هر چه بیشتر به سربازان اوکراینی برای تشکیل بیش از 12 لشگر دیگر برای ارتش این کشور حرف زده و مدعی شد: «ما به دنبال ایجاد بزرگترین ظرفیت نظامی برای اوکراین از جنبه‌های تجهیزات و دکترین و غیره هستیم. ما همچنین می‌خواهیم با اوکراین روابط نزدیک استراتژیک برقرار کنیم. این به نفع ما در آینده است که اوکراینی‌ها در زمینه تسلیحات و دکترین نظامی فرانسه آموزش ببینند.»

لوکورنو در بخش دیگری از این مصاحبه به اظهار نظر درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخته و گفت: «نتایج انتخابات پنجم نوامبر هر چه که باشد دولت آمریکا همچنان بر حوزه شمال اقیانوس آرام و مساله چین متمرکز خواهد بود.»

او در پاسخ به اینکه آیا با رسیدن دوباره دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان به ریاست جمهوری آمریکا پشتیبانی غرب از اوکراین تحلیل خواهد رفت، گفت: «من اخیرا در دیدارم با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از او شنیدم که گفت در کشور او این به طور خاص کنگره است که این رویه را تعیین می‌کند. او همچنین تایید کرد که هم حزب دموکرات و هم حزب جمهوریخواه خواستار تداوم روند کنونی در قبال مساله اوکراین در سالهای آینده هستند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha