• سه‌شنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۳ / ۰۷:۰۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403122014221
  • خبرنگار : 50105

خریداران خودرو در چین به بازار رفتند

خریداران خودرو در چین به بازار رفتند

فروش خودرو در دو ماه اول سال ۲۰۲۵ در چین، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱.۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، فروش خودرو در دو ماه اول سال ۲۰۲۵ در چین، با توجه به برنامه توسعه یافته یارانه مشتری و تحریک تقاضای خودرو، افزایش یافت و همزمان، جنگ قیمت خودروهای الکتریکی هوشمند جدید گسترش یافت.

داده‌های انجمن خودروهای سواری چین (CPCA) نشان داد که فروش خودروهای سواری پس از کاهش ۱۲ درصدی در ژانویه، ۲۶.۱ درصد نسبت در فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به ۱.۴۱ میلیون دستگاه رسید.

زمان برگزاری جشن‌های سال نوی چینی که بزرگترین تعطیلات سالانه چین است، امسال در اواخر ژانویه، در مقایسه با فوریه سال گذشته برگزار شد و فعالیت‌های تولید و مصرف را مختل کرد.

«وانگ ونتائو»، وزیر بازرگانی چین، هفته گذشته در حاشیه نشست سالانه پارلمان گفت: طرح تعویض کالاهای مصرفی در سال جاری تاکنون، بیش از یک میلیون خودرو را تحت پوشش قرار داده است. «کوی دونگشو»، دبیرکل انجمن خودروهای سواری چین گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال برنامه یارانه در دو سطح دولت مرکزی و محلی، شامل ۱۵ میلیون خودرو شود.

طبق گزارش رویترز، برنامه یارانه‌ای تعویض خودرو در سال گذشته، به بیش از ۶.۸ میلیون وسیله نقلیه رسید و بیش از ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان، خودروهای قدیمی را با خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی که در مجموع به عنوان خودروهای انرژی جدید شناخته می‌شوند، تعویض کردند. فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی، ۷۹.۷ درصد رشد کرد و ۴۸.۸ درصد از کل فروش خودرو در ماه گذشته را تشکیل داد و برای سومین ماه متوالی نتوانست از فروش خودروهای بنزینی پیشی بگیرد.

«تویوتا» که سهم بازارش در چین، از هشت درصد در سال ۲۰۲۳، به ۶.۷ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش یافت، هفته گذشته، فروش یک خودروی الکتریکی هوشمند ۲۰ هزار دلاری را در چین آغاز کرد تا با ویژگی‌های پیشرفته مشابه رقبای چینی، خریداران را جذب کند.

«شیائومی»، سومین فروشنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان که اولین خودروی برقی خود را یک سال پیش عرضه کرد، در حال تغییر بازار است. این خودروساز در ماه گذشته، ۲۳ هزار و ۷۲۸ دستگاه خودرو فروخت، در حالی که فروش خودروهای برقی «تسلا» در بازار فوق رقابتی، به ۲۶ هزار و ۷۷۷ دستگاه کاهش یافت که پایین‌ترین میزان فروش از نوامبر ۲۰۲۲ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha