• جمعه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1404020503047
  • خبرنگار : 50105

توافق تویوتا با شانگهای برای تولید خودروهای برقی

توافق تویوتا با شانگهای برای تولید خودروهای برقی

تویوتا موتور، قرار است پس از «تسلا»، دومین خودروسازی باشد که بعد از توافق رسمی برای ساخت یک کارخانه جدید تولید خودروهای برقی در نزدیکی شانگهای، یک کارخانه تماما متعلق به خود را در چین افتتاح کند.

به گزارش ایسنا، خودروساز شماره یک جهان، قصد دارد خودروهای کاملا برقی را برای برند لکسوس خود در این کارخانه تولید کند. این کارخانه باید تولید خود را از سال ۲۰۲۷ آغاز کند و تولید اولیه سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه داشته باشد.

حدود ۱۰۰۰ شغل جدید در این کارخانه ایجاد خواهد شد و بلومبرگ، اولین‌بار، سال گذشته در مورد این برنامه‌ها گزارش داد.

اگرچه تویوتا، میزان سرمایه‌گذاری را فاش نکرده است، اما رسانه‌های ژاپنی و محلی آن را حدود دو میلیارد دلار آمریکا تخمین زده‌اند و می‌گویند که کارخانه جدید ممکن است تا ۲۰ درصد،  هزینه‌های تولید را کاهش دهد.

این تعهد، جاه‌طلبی‌های تویوتا در چین را با وجود رقابت چشمگیر تولیدکنندگان بومی خودروهای برقی، برجسته می‌کند. مونتاژ خودروهای برقی با هزینه کمتر در چین، همچنین تویوتا را قادر می‌سازد تا این خودروها را به کشورهای دیگر صادر کند و سود بیشتری به دست آورد.

نماینده تویوتا در روز پنجشنبه گفت که مراسم امضای قرارداد بین مقامات تویوتا و مقامات شهری در شانگهای را تأیید می‌کنیم. وی افزود که تولید در ماه ژوئن آغاز خواهد شد.

لکسوس، در هفته‌ای که گذشت، در نمایشگاه خودرو شانگهای از نسخه جدیدی از «سدان لوکس ای اس» (ES)خود رونمایی کرد که ابتدا به خریداران چینی فروخته خواهد شد. این خودرو به صورت هیبریدی یا کاملاً برقی عرضه خواهد شد و در نهایت در سایر بازارهای بزرگ نیز به فروش خواهد رسید.

تویوتا شرط می‌بندد که حتی با وجود کند شدن رشد اقتصادی چین و توجه روزافزون خودروسازان در بزرگترین بازار خودروی جهان به رانندگان جوانی که عادت به خرید آنلاین خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه‌تر دارند، پایگاه مشتریان لکسوس در چین همچنان قوی خواهد ماند.

طبق گزارش بلومبرگ، از زمانی که لکسوس، در بیش از سه دهه پیش به عنوان یک برند لوکس متمرکز بر بازار آمریکا از تویوتا آغاز به کار کرد، با مدل‌های بسیاری، از جمله سدان‌های اسپرت، شاسی‌بلندها و یک مینی‌ون، به یک برند جهانی تبدیل شده است. این برند در سال ۲۰۰۴ وارد بازار چین شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha