• یکشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1404020704821
  • خبرنگار : 50201

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد

بررسی پروژه‌های راه و آزادراه تهران - شمال در غرب مازندران

بررسی پروژه‌های راه و آزادراه تهران - شمال در غرب مازندران

ایسنا/مازندران بررسی و روند پیگیری پروژه‌های راه‌های شهری و آزادراه تهران - شمال در غرب مازندران با حضور مسئولان استانی و شهرستان در دفتر استانداری نوشهر برگزار شد.

محمد آزاد مشاور استاندار مازندران در دفتر استانداری غرب استان - نوشهر، یکشنبه هفتم اردیبهشت با تأکید بر پیگیری پروژه‌های زیرساختی غرب مازندران از محمودآباد تا رامسر، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع وضعیت آزاد راه چالوس به رامسر است، با توجه به اینکه این پروژه مصوبه و مجوز کمیسیون ماده ۲۳ را دارد اما در فضای عمومی نسبت به روشن بودن وضعیت، حرف و حدیث وجود دارد که عملیات اجرایی آن چگونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه وضعیت جاده کناره در غرب مازندران تا مرز استان گیلان در تعریض پل‌های ارتباطی نامناسب و پر مخاطره است، گفت: تعریض پل‌ها در یک پروسه زمانی فعالیت خوبی داشت اما در یک جاهایی به حال خود رها شد.

مسئول پیگیری مطالبات غرب مازندران با تأکید بر اینکه مردم چشم امیدشان به ما مسئولان است، تصریح کرد: با توجه به حجم مسافر و ترافیک موجود وضعیت به پل‌ها و جاده‌های غرب مازندران مناسب نیست.

حرکت لاکپشتی چهار بانده شدن محور مرزن آباد -کلاردشت

در ادامه مسعود وکیلی فرماندار کلاردشت با گلایه از حرکت لاکپشتی تعریض و چهار بانده شدن محور مرزن آباد کلاردشت گفت: این پروژه از ۱۴۰۱ شروع شد اما علیرغم اعتباری هم که داشت در خواب عمیق فرو رفت.

وی درباره آزادراه چالوس - رامسر، بیان کرد: این پروژه که مطالعات آن بتازگی به اتمام رسیده، آنقدر دارای موانع است که با توجه به کندی اجرای پروژه‌ها در منطقه احداث آن شاید چند دهه طول بکشد و حتی شاید نسل بعدی ما این پروژه را نبینند.

فرماندار چالوس با گلایه از بی‌تدبیری برخی مدیران در اجرای تعدادی از  پروژه‌های مهم، یادآور شد: برای خدمت بهتر به مردم لازم است چاله‌ها و دست انداز معابر و جاده‌ها برداشته شود تا مردم راحت‌تر رفت و آمد کنند.

وکیلی اضافه کرد: در مطالعات پروژه چهار بانده شدن مرزن آباد کلاردشت لوله‌های آب و گاز دیده نشد و از سوی دیگر در این پروژه که ۲۰ کیلومتر است تعداد زیادی واحد مسکونی در مسیر قرار دارد و از «گویتر تا کلاردشت» ۲۰۰ مشاور املاک ساخته شده است که باید برای آنها فکری شود.

وی با تأکید بر اینکه بهتر است جاده‌های فعلی ترمیم شود و خط‌کشی صورت گیرد، یاداور شد: اگر قرار است کار درست صورت گیرد؛ باید خیلی سریعتر انجام شود.

فرماندار کلاردشت با بیان اینکه اجرای پروژه‌های راه باعث بدگمانی در مردم می‌شود، گفت: برای امنیت هموطنان باید پروژه‌ها راهسازی درست و با کیفیت مطلوب انجام شود.

وکیلی اضفه کرد: این پروژه مهم ۲۰ کیلومتر است که در سال ۱۴۰۱ با ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد اما به علت جابجایی لوله آب مسکوت مانده است از طرف دیگر با توجه به بازدید وزیر راه و تزریق اعتبار لازم، باز هم شرکت آبفا می‌گوید تا پول به حسابم نیاید کار را شروع نمی‌کنم.

وی به بازدید اخیر رئیس کل دادگستری مازندران اشاره کرد و گفت: تا ۲۵ اردیبهشت قرار شد کارهای مناقصه انجام شود.

در ادامه محمد رضا خزایی رئیس شورای شهرستان نوشهر نیز اظهار کرد: طی چند سال اخیر اجرای برخی پروژه‌ها همانند زیرگذر تازه آباد نوشهر بسیار بد عمل شده است و مطالعات دقیقی صورت نگرفته است.

وی با ابراز گلایه از اینکه برخی مدیران تنها به گرفتن عکس و فیلم قناعت می‌کنند و خبری از اجرای پروژه نیست، افزود: نباید پروژه‌های رویایی که امکان اجرای آن وجود ندارد برای مردم تعریف شود.

 وی گفت:  آزادراه تهران شمال بلای جان نوشهر و چالوس شده است و مردم بومی منطقه به علت ترافیک سنگین در روزهای پایانی هفته هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha