محسن هرمزی در گفتوگو با ایسنا، در مورد ساماندهی مسافربرهای شخصی و اینترنتی با اشاره به جلسات مشترک با وزارت کشور درباره این موضوع، اظهار کرد: در حال حاضر همکاری و همفکری خوبی با وزارت کشور در حال انجام است که جلسات آن از ابتدای این هفته آغاز شده است. این موضوع از مطالبات جدی ما در حوزه حمل و نقل شهر تهران بوده است؛ چرا که قانونگذار پیشبینی کرده است که نظارت بر فعالیت ناوگان حمل و نقل زیر نظر سازمان تاکسیرانی انجام شود؛ اما در مورد مسافربرهای اینترنتی، نظام متفاوتی از تاکسیها پیاده شد و ما از دولت و وزارت کشور درخواست داریم که در این زمینه کمک کنند تا بتوانیم نظام جدیدی برای ساماندهی داشته باشیم.
وی با اشاره به تعداد تاکسیهای فعال در پایتخت افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار تاکسی در شهر تهران وجود دارد. بخشی از این ناوگان فرسوده است و برخی تاکسیها نیز به طور کامل در خطوط فعال نیستند؛ البته با راهاندازی سامانه برخط از پایان سال گذشته، توانستهایم تا حد زیادی مدیریت و نظارت را بهبود ببخشیم و تاکسیها را ملزم کردهایم که به صورت روزانه خود را در سامانه شناسایی و ثبت کنند. در غیر این صورت، مجوز فعالیتشان ابطال خواهد شد و این اقدامات با کمک شورای شهر و در چارچوب برنامههای مدیریت شهری دوره فعلی در حال انجام است. در تلاش هستیم تا با کمک و همکاری وزارت کشور، تاکسی برخط را ارتقاء دهیم تا به مانند سیستمهای مسافربرهای اینترنتی مردم به تاکسی دسترسی داشته باشند.
معاون شهردار تهران افزود: هدف ما این است که با همراهی مجموعه وزارت کشور، نظارت مؤثر و دقیقی بر عملکرد مسافربرهای اینترنتی و شخصی اعمال شود.
هرمزی همچنین به فعالیت خودروهای مسافربر شخصی پلاک شهرستان در تهران اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مطالبات شورای شهر، نظارت بر خودروهای مسافربر شخصی پلاک شهرستان بود که مطالبهای کاملاً به حق است. این موضوع در اواخر سال گذشته نیز مطرح شد و رفتوبرگشتهایی برای تصمیمگیری درباره آن صورت گرفت.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با همکاری وزارت کشور، همه مجموعههای جابجایی مسافر ذیل یک مجموعه فعالیت داشته باشند و جلسات از هفته گذشته آغاز شده و تاکنون دو جلسه در این زمینه با نمایندگان وزارت کشور برگزار شده است.
انتهای پیام
نظرات