• چهارشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۴ / ۱۹:۱۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1404032114133
  • خبرنگار : 50240

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان مطرح کرد

ضرورت تبلیغات هدفمند و معرفی ظرفیت‌های «طبیعت‌درمانی» ایران

ضرورت تبلیغات هدفمند و معرفی ظرفیت‌های «طبیعت‌درمانی» ایران

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به ظرفیت‌های خالی بیمارستانی، هزینه درمان پایین، مزیت‌های طب سنتی و جاذبه‌های طبیعت‌درمانی در ایران، خواستار تبلیغات هدفمند و معرفی ظرفیت‌های کشور در سطح جهانی شد.

دکتر بهروز کارخانه‌ای چهارشنبه ۲۱ خرداد در پنل تخصصی «تحلیل نقش کشورهای عضو اکو در گردشگری پزشکی منطقه» که در چارچوب سومین کنفوبیشن بین‌المللی گردشگری سلامت در سالن همایش غدیر دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، با اشاره به رشد ۱۵ درصدی صنعت گردشگری سلامت در جهان، اظهار کرد: ایران با بهره‌مندی از ظرفیت‌های درمانی مقرون‌به‌صرفه، طبیعت‌درمانی و طب سنتی، توان تبدیل‌شدن به قطب منطقه‌ای جذب بیماران بین‌المللی را دارد.

وی اضافه کرد: هر توریست سلامت، معادل ۵۰ تا ۱۰۰ بشکه نفت برای کشور ارزآوری دارد. از این‌رو، با سرمایه‌گذاری در تبلیغات هدفمند و ارتقای خدمات سلامت، می‌توان سهم قابل توجهی از این بازار را به ایران اختصاص داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تقسیم‌بندی گردشگری سلامت به سه شاخه «تندرستی»، «طبیعت‌درمانی» و «درمان»، افزود: ترکیب هزینه‌های پایین درمان در ایران با جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی، عاملی مهم در جذب بیماران خارجی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ظرفیت خالی ۷۰ درصدی تخت‌های بیمارستانی در کشور اظهار کرد: حداقل ۳۰ درصد از این ظرفیت می‌تواند به گردشگران سلامت اختصاص یابد که نه‌تنها موجب ارتقای کیفیت خدمات درمانی خواهد شد، بلکه رونق صنایع وابسته همچون هتلینگ، حمل‌ونقل، گردشگری و اشتغال را نیز به‌دنبال دارد.

کارخانه‌ای با اشاره به هدف‌گذاری ۶ میلیارد یورو درآمد از محل گردشگری سلامت در برنامه هفتم توسعه کشور، تأکید کرد: دستیابی به این هدف نیازمند افزایش پنج تا نه‌برابری تبلیغات بین‌المللی و معرفی مؤثر ظرفیت‌های حوزه سلامت ایران در مجامع بین‌المللی است.

وی سه مؤلفه کلیدی انتخاب مقصد گردشگری سلامت را «کاهش صف انتظار»، «قیمت مناسب» و «امکانات رفاهی و تفریحی» دانست و گفت: کشورهایی که از این ظرفیت راهبردی به‌درستی بهره‌برداری می‌کنند، در مسیر توسعه اقتصادی نیز گام‌های بلندتری برمی‌دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین بر لزوم بهره‌گیری از طب سنتی ایران به‌عنوان مزیتی منحصربه‌فرد تأکید و تصریح کرد: هر منطقه‌ای از کشور که بتواند زیرساخت‌های لازم برای گردشگری سلامت را فراهم کند، سود اقتصادی آن مستقیماً به مردم همان منطقه خواهد رسید.

 کارخانه‌ای با تأکید بر ضرورت معرفی قابلیت‌های ایران در سطح جهانی، اظهار کرد: در صورتی‌که بتوانیم خود را از طریق گردشگری سلامت به‌درستی معرفی کنیم، این صنعت علاوه بر آورده اقتصادی، دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی گسترده‌ای نیز برای کشور به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha