به گزارش ایسنا، عباس گودینی، روز سهشنبه (هفتم مرداد) در نشستی خبری اظهار کرد: سامانه امداد زائر در واقع پلی است میان زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گروههای اجتماعی و مردمی که خدمات مختلف را به زوار ارائه میدهند.
وی با بیان اینکه سابقه راهاندازی سامانه امداد زائر به حدود ۱۰ سال پیش میرسد، افزود: عمده فعالیت ما از ابتدای ماه صفر آغاز شده و تا پایان همین ماه ادامه مییابد، هر چند به صورت موردی در ایام دیگری از سال مانند جشن عید غدیر نیز فعال هستیم.
گودینی عمده خدمات ارائه شده توسط سامانه امداد زائر را در حوزههای اسکان و تغذیه، راهنمایی و مشاوره، پزشکی و مسائل حقوقی عنوان کرد و گفت: سامانه امداد زائر به صورت شبانهروزی به زائران اربعین خدمات ارائه میکند.
مدیر سامانه و موکب مردمی امداد زائر ادامه داد: علاوه بر موارد یاد شده، تعمیر خودرو زائران که دچار ایراد شده نیز در سریعترین زمان ممکن انجام میشود تا زوار بتوانند با فراغ بال به مسیر خود ادامه دهند.
وی یادآور شد: ارائه خدمت به زائران بیمار و فراهمکردن جای اقامت برای همراه یا همراهان آنها از دیگر اقداماتی است که توسط سامانه امداد زائر انجام میشود.
گودینی پخت روزانه دو هزار پرس غذا در آشپزخانه مرکزی موکب مردمی امداد زائر را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: این غذاها در موکبها جهت توزیع میان زائران به صورت روزانه پخش میشود.
مدیر سامانه امداد زائر در بخش دیگری از سخنانش به برقراری بیش از ۱۰ هزار تماس از سوی مردم و زائران در اربعین سال گذشته با این سامانه اشاره کرد و گفت: حدود ۹۰ درصد این تماسها منجر به خدمترسانی شد و آن ۱۰ درصد نیز خودشان از دریافت خدمات منصرف شدند.
وی بیشترین خدمات ارائه شده به زائران در اربعین سال گذشته را مربوط به اسکان و تغذیه دانست و گفت: ارائه خدمات پزشکی و درمانی هم بخش اعظمی از خدمات رسانیهای سال گذشته را به خود اختصاص داد.
گودینی با اشاره به فعالیت ۱۸۰ تا ۲۰۰ نفر در سامانه امداد زائر کرمانشاه، راه ارتباطی با آن را شماره تماس ۰۸۳۳۱۳۸ عنوان کرد و گفت: شهروندان همچنین با ارسال کلمه اربعین به سرشماره ۱۰۰۰۳۱۳۸۰ میتوانند در خصوص همکاری با این سامانه و یا اهدا نذورات اطلاعات لازم را کسب کنند.
انتهای پیام
نظرات