موسی سالارپور در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۶۰ واگن در خط یک قطار شهری فعال هستند که روزانه به طور متوسط حدود ۲۰۰ هزار نفر مسافر را جابجا کرده و ازدحام مردم بیشتر در عصر و صبح است.
سالارپور با بیان اینکه در رابطه با واگنهای جدید، اقدامات لازم انجام شده است، گفت: مناقصه انجام شده و پیمانکار مشخص شدهاست و درحال مبادله تضامین هستیم که قرارداد با پیمانکار انجام شود؛ تعداد ۶۰ واگن بعد از ایجاد قرارداد ظرف ۴۰ ماه به ما تحویل داده خواهد شد و از حدود ۱۸ الی ۲۰ ماه اول، واگنها وارد مشهد میشوند.
معاون بهرهبرداری و فنی شرکت بهرهبرداری قطار شهری مشهد، گفت: جهت ایجاد این پروژه، حدود ۱۰ همت معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز است که از منابع دولتی نیست با وجود اینکه تامین واگن با دولت است اما از منابع شهرداری استفاده میشود.
سالار پور بیان کرد: در حال حاضر راهکار موقتی وجود ندارد و جهت جابهجایی مسافران با تمام ظرفیت در خط ۱ اقدامات لازم انجام میشود، همچنین بررسیهای لازم جهت استفاده از واگنهای دست دوم یا اجارهای انجام شده است و با توجه به خاص بودن خط ۱ و سیستم سیگنالینگ به سیستم ریلی در خط ۱ امکان اجاره کردن واگنهای دست دوم وجود ندارد و اگر که قرارداد ۶۰ واگن منعقد شود، فاصله زمانی بین قطارها به سه دقیقه کاهش داده میشود.
انتهای پیام
نظرات