• پنجشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1404051609699
  • خبرنگار : 50480

افتتاح بزرگراه هلال ترافیکی شرق اصفهان؛ پروژه‌ای بی‌سابقه در تاریخ عمرانی شهر 

افتتاح بزرگراه هلال ترافیکی شرق اصفهان؛ پروژه‌ای بی‌سابقه در تاریخ عمرانی شهر 

ایسنا/اصفهان شهردار اصفهان با اشاره به افتتاح بزرگراه هلال ترافیکی شرق اصفهان و با تأکید بر اهمیت راهبردی این طرح، از تکمیل ۶ کیلومتر باقی‌مانده تا پایان سال خبر داد و گفت: آینده اصفهان، در گرو این نوع پروژه‌ها است.

علی قاسم‌زاده، امروز پنجشنبه ۱۶مرداد در هفتادوچهارمین ویژه برنامه به احترام مردم اصفهان با محوریت آیین بهره‌برداری از ابر پروژه هلال ترافیکی شرق با ایجاد ۱۴ کیلومتر مسیر آزادراهی و چهار مجموعه پل و تقاطع غیرهمسطح اظهار کرد: در بودجه سال جاری که با افزایش ۳۶ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده، بیش از ۷۰ درصد بودجه به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته و از این میزان حدود ۶۰ درصد به طرح‌های زیست‌محیطی و حمل‌ونقل شهری تعلق گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر در سامانه سیمای پروژه‌ها هزار و ۸۰ پروژه عمرانی در مقیاس‌های مختلف منطقه‌ای و محلی ثبت شده که بیش از ۱۰۰ پروژه آن، طرح‌های شاخص محسوب می‌شوند. از این تعداد، ۶۲ پروژه با عنوان بسته پرواز اصفهان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار اصفهان پروژه‌هایی همچون اتوبوس و تاکسی برقی، پروژه‌های زیربنایی مؤثر بر آینده شهر مانند قطار حلقه حفاظتی را از جمله مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرا معرفی کرد و ادامه داد: این پروژه‌ها یا برای نخستین بار در اصفهان اجرا می‌شوند یا تأثیر به‌سزایی در ساختار شهری آینده خواهند داشت.

قاسم‌زاده در ادامه با توصیف چهار حلقه ترافیکی اصفهان اضافه کرد: حلقه اول به طول ۱۲.۵ کیلومتر، حلقه دوم ۲۴.۵ کیلومتر، حلقه سوم ۴۶ کیلومتر و حلقه چهارم که مهم‌ترین محور توسعه فعلی است، ۷۸.۲ کیلومتر طول دارد و با عرضی حدود ۷۶ متر، بزرگ‌ترین حلقه ترافیکی شهر خواهد بود.

وی با اشاره به عبور این حلقه از پنج شهر مجاور شامل دولت‌آباد، خمینی‌شهر، خورزوق، نجف‌آباد و شهر ابریشم تصریح کرد: در مسیر این حلقه، احداث ۲۸ تقاطع غیرهم‌سطح پیش‌بینی شده که تاکنون ۱۴ مورد آن به مرحله اجرا رسیده و چهار پل بزرگ و ۲۲ زیرگذر نیز از دیگر بخش‌های این پروژه است.

شهردار اصفهان در ادامه روند اطلاع‌رسانی درباره پروژه‌های عمرانی شهرداری، از بهره‌برداری ۱۴ کیلومتر از حلقه چهارم ترافیکی اصفهان خبر داد و اظهار کرد: با وجود تمام چالش‌ها، شش کیلومتر باقی‌مانده نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

قاسم‌زاده با تأکید بر اهمیت راهبردی این پروژه در دوره جدید بیان کرد: در ابتدای دوره فعلی، اولویت‌بندی پروژه‌ها انجام شد و حلقه چهارم به‌عنوان یک ضرورت شهری و نه فقط آینده‌نگری، در اولویت اول قرار گرفت. برخی توصیه می‌کردند که وارد پروژه‌های پرهزینه‌ای مانند رینگ ترافیکی و قطار شهری نشویم، اما بررسی‌ها نشان داد نجات آینده اصفهان در گرو همین پروژه‌هاست.

وی تأکید کرد: تاکنون ۱۴ کیلومتر از مسیر ۲۰ کیلومتری تعهد شده، آماده بهره‌برداری است و تلاش داریم تا پایان دوره فعلی، این ۲۰ کیلومتر را تکمیل و به مدیریت بعدی تحویل دهیم.

شهردار اصفهان در ادامه روند اطلاع‌رسانی درباره پروژه‌های عمرانی شهرداری، از بهره‌برداری ۱۴ کیلومتر از حلقه چهارم ترافیکی اصفهان خبر داد و گفت: با وجود تمام چالش‌ها، ۶ کیلومتر باقی‌مانده نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

قاسم‌زاده با تأکید بر اهمیت راهبردی این پروژه در دوره جدید خاطرنشان کرد: در ابتدای دوره فعلی، اولویت‌بندی پروژه‌ها انجام شد و حلقه چهارم به‌عنوان یک ضرورت شهری و نه فقط آینده‌نگری، در اولویت اول قرار گرفت. برخی توصیه می‌کردند که وارد پروژه‌های پرهزینه‌ای مانند رینگ ترافیکی و قطار شهری نشویم، اما بررسی‌ها نشان داد نجات آینده اصفهان در گرو همین پروژه‌هاست.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۴ کیلومتر از مسیر ۲۰ کیلومتری تعهد شده، آماده بهره‌برداری است و تلاش داریم تا پایان دوره فعلی، این ۲۰ کیلومتر را تکمیل و به مدیریت بعدی تحویل دهیم.

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای شهر اسلامی اصفهان نیز اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی تاریخ شهر اصفهان هستیم؛ پروژه‌ای که می‌توان آن را عظیم‌ترین بزرگراه این شهر نامید. این بزرگراه شامل اتوبان شهید بابایی، مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، استاد پرورش، شهید سلیمانی و اتوبان آیت‌الله خاتون‌آبادی است.

وی افزود: در این پروژه ۶۳۲ هزار کامیون فقط برای خاک‌برداری استفاده شده است. ۸۰ هزار مترمکعب بتن، ۱۶ هزار میکسر آسفالت و ۱۸۰ هزار تن میلگرد به کار رفته که معادل ساخت بیش از هزار آپارتمان ۱۰۰ متری است. این‌ها تنها گوشه‌ای از زحمات افرادی است که در اجرای این پروژه تلاش کرده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای شهر اسلامی اصفهان یکی از چالش‌های اصلی این پروژه را آزادسازی زمین‌های تجاری در منطقه خاتون‌آباد دانست و بیان کرد: این منطقه با دشواری‌های زیادی همراه بود. با این حال، سازمان عمران شهرداری توانست در کمترین زمان ممکن این پروژه را به مرحله اجرا درآورد. من خودم به‌عنوان یک شهروند، بارها از این مسیر عبور کرده‌ام و نیاز شهر به این بزرگراه را احساس کرده‌ام. در زمانی که مسیر اصلی بسته بود، مردم با مشکلات زیادی مواجه بودند و این پروژه به یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری تبدیل شد.

میرباقری تصریح کرد: دغدغه حمل‌ونقل و ترافیک از مسائل کلیدی است که در دوره مدیریت فعلی شهردار و شورای شهر پیگیری شده است. شاید بسیاری از شهروندان متوجه نبوده‌اند که پروژه‌های عمرانی در حال انجام است، اما امروز از همه آن‌ها دعوت می‌کنیم تا این پروژه عظیم را مشاهده کنند. بخش عمده‌ای از پروژه‌های ما در زیر زمین قرار دارد و اولویت اصلی شهرداری نیز بر روی مباحث حمل‌ونقل متمرکز بوده است.

وی اضافه کرد: انتظار داریم که استاندار اصفهان با مدیریت خود تکمیل حلقه ترافیکی در مناطق برهار، خمینی‌شهر و شهر ابریشم را تسهیل کند. نیاز غرب اصفهان حتی بیشتر از شرق است و امیدواریم با این حلقه کامل شده شهروندان بتوانند به راحتی از این رینگ عبور کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha